Toplum Sözleşmesi

Jean-Jacques Rousseau

Toplum Sözleşmesi Hakkında

Toplum Sözleşmesi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Jean-Jacques Rousseau (1712-1778): Bilimler ve Sanatlar Üstüne Söylev’den Emile’e, İnsanlar Arasında Eşitsizliğin Kaynağı’ndan İtiraflar’a, insanlık tarihinde çığır açan Aydınlanma düşüncesinin en önemli Romantik düşünür-yazarıdır. Toplum Sözleşmesi’yse (1762) yayımlandığı günden bugüne toplumların birarada yaşayışlarına ilişkin en temel düşünce yapıtlarından biri olma özelliğini sürdürmektedir. Vedat Günyol (1911-2004); Kültür tarihimizin Tercüme Bürosu ruhunu, sonraki dönemlerde yayıncısı olduğu Yeni Ufuklar dergisi ve Çan Yayınları’yla sürdüren en önemli üyelerinden biridir. Rabelais’den Rousseau’ya T. More’dan M. Gandhi’ye uzanan “yalnız ve birlikte” çevirilerinin yanısıra, kendi denemeleri de yirmiyi aşkın kitapta toplanmıştır. İçindekiler Çevirenin Birkaç Sözü / Vedat Günyol KİTAP I I Birinci Kitabın Konusu II İlk Toplumlar III En Güçlünün Hakkı IV Kölelik V Hep Bir İlk Sözleşmeye Dönme Zorunluluğu VI Toplum Sözleşmesi VII Egemen Varlık VIII Toplum Hali IX Mal Mülk KİTAP II I Egemenlik Başkasına Geçirilemez II Egemenliğin Bölünmezliği III Genel İstem Yanılır Mı? IV Egemen Gücün Sınırları V Ölüm Kalım Hakkı VI Yasa VII Yasacı VIII Halk IX Halk (Devam) X Halk (Devam) XI Çeşitli Yasama Sistemleri XII Yasaların Bölümü KİTAP III I Genel Olarak Hükümet II Çeşitli Hükümet Biçimlerinin Ana İlkesi III Hükümetlerin Bölümü IV Demokrasi V Aristokrasi VI Monarşi VII Karma Hükümetler VIII Her Yönetim Biçimi Her Memlekete gitmez IX İyi Yönetimin Belirtileri X Hükümetin Kötüye Kullanılması ve Bozulmaya Yüz Tutması XI Politik Bütünün Yok Oluşu XII Egemen Güç Nasıl Sürüp Gider? XIII Egemen Güç Nasıl Sürüp Gider? (Devam) XIV Egemen Güç Nasıl Sürüp Gider? (Devam) XV Milletvekilleri ya da Temsilciler XVI Hükümet Kurumu Hiç De Sözleşmeye Dayanmaz XVII Hükümet Kurumu XVIII Hükümetin Zorla Ele Geçirilmesini Önleyen Yollar KİTAP IV I Genel İstem Yok Edilemez II Oylar III Seçimler IV Roma’nın Comitia’ları V Tribunluk VI Diktatörlük VII Censorluk VIII Toplum Dini IX Sonuç
Çevirmen:
Vedat Günyol
Vedat Günyol
Tahmini Okuma Süresi: 4 sa. 5 dk.Sayfa Sayısı: 144Basım Tarihi: Şubat 2017İlk Yayın Tarihi: 1762Yayınevi: İş Bankası Kültür YayınlarıOrijinal Adı: Du Contrat Social
ISBN: 9789754589474Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Ciltli
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 49.6
Erkek% 50.4
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Jean-Jacques Rousseau
Jean-Jacques RousseauYazar · 28 kitap
İsviçre'nin Cenevre kentinde doğmuştur. Bir saatçinin oğludur. Babası Topkapı Sarayı'nda saat tamirciliği yapmıştır. On yaşında eğitimine bir din adamının yanında başlayan Rousseau, daha sonra bir gravürcü ustasının yanında çalışmıştır. 1728-1738 yılları arasında, sekreterlik, müzik hocalığı ve tercümanlık yaparak, Fransa, İtalya ve İsviçre'de dolaşmıştır. Fransa'da yazıları yasaklanınca daha sonra aralarının açıldığı dostu David Hume'un daveti üzerine İngiltere'ye gitti. Daha sonra Batı İsviçre'de Neuchatel'e sığındı. Kalvenist olarak vaftiz olmuştu. Torino'da Katolikliğe geçti, daha sonra tekrar Kalvenist oldu. Bu sebeple doğduğu şehir olan Cenevre'de ateist suçlamalarına mâruz kaldı. 1749'da Ansiklopedinin müzik bölümünü kaleme almıştır. Jean-Jacques Rousseau'nun yapıtlarındaki karmaşıklık onun; doğal hukuk kuramcısı, doğal hakları yadsıyan biri, aydınlanmacı, aydınlanma ilkelerini yerle bir eden biri, demokrasinin inançlı savunucusu, demokrasiyi ayaklar altına alan biri, burjuva liberal devriminin hazırlayıcısı, öte yandan böyle bir devrimin olumsuzluklarını çok önceden gösteren, hatta reformculuğu bile benimseyen biriymiş gibi birbiriyle çelişen ve çatışan çok karşıt düşüncelerle yorumlanmasına sebep olmuştur. Bu sebeple Rousseau anlaşılması güç bir düşünür olmuştur. Kendisini hep halktan birisi olarak görmüş, halktan kişiler arasında daha rahat etmiştir. Rousseau, doğru bir siyasal toplumun temellerini ortaya koyabilmek için olguların bir yana bırakılması gerektiğini belirtir. Çünkü ona göre salt olgulardan hareket edildiğinde, çıkarlar, yararlar ön plana yerleştirilmekte ve böylece adalet, hukuk ayaklar altına alınmaktadır. Rousseau, güçlünün haklı kabul edildiği, siyasal toplumun kökenine olguları yerleştiren, olgusal verileri ve kuramları eleştirmektedir. Yurttaşı, ortak benliği, halkı, devleti yaratan bir toplum sözleşmesini ve bu sözleşmeye toplumdaki her bireyin dahil olması gerektiğini savunur. Halk olmanın temelinde egemenliğin var olması gerektiğini düşünür. Yasaların olmadığı bir yerde devletten söz edilemeyeceğini savunmuştur. Yasaların, halkın tümü için geçerli olması gerektiğini düşünmektedir. Halk sayısı arttıkça, yönetici sayısının azalması gerektiğini savunan Rousseau, demokrasi, aristokrasi, monarşi” şeklindeki sınıflandırmayı benimsemiştir. Rousseau'ya göre demokrasi biçimindeki hükümette yönetici, halkın tamamı ya da büyük bir kısmıdır. Aristokrasi biçimiyse küçük bir azınlığın yönetimidir. Monarşik hükümette ise yönetme yetkisi tek bir kişidedir. Rousseau'ya göre yurttaşlar olmadan erdem, erdem olmadan özgürlük, özgürlük olmadan devlet olamaz. Ayrıca devletin temelinde dinin de olması gerektiğini savunur. Rousseau; devletin iktidara değil, halka ait olduğunu savunmuş ve ulus-devlet anlayışını benimsemiştir.