Resûl-i Kibriya (sallallahu aleyhi ve sellem) buyurmuştur ki: “Ufukta doğan yıldızı gördüğünüz gibi cennetin alt tabaklarında olanlar da yukarıdakileri görecektir. Ebû Bekir ve Ömer de (radıyallahu anhum) derecesi yüksek olanlardandır. Hatta orayı da aşmışlardır.”
Tirmizî, Menâkıb, 14; İbn Mâce, Mukaddime, 11; Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, 3/27; Begavî, Şerhu’s-Sünne, nr. 3892; Ebû Ya'lâ, el-Müsned, nr. 1178.