Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
İnsan ruhunun doğası hakkındaki tüm bilgilerin dayandığı iki gerçek vardır. Birincisi düşünmesi, ikincisi ise bedenle bütünleşik olması ve bedenle birlikte karşılıklı hareket edilebilmesi. İkinci nokta hakkında pek fazla şey söylemedim; önce birincisinin iyice anlaşılmasını istedim. Benim esas hedefim ruh ile beden arasındaki ayrımı kanıtlamaktı ve bu amaç için birincisi yararlıyken, ikincisi belki de zararlı olabilirdi (Elizabeth'e Mektup, 21 Mayıs 1643, CSMK: 217-18).
Sayfa 43 - Descartes'ın Zihin 'Efsanesi' Şifresinin ÇözümüKitabı okudu
Kelimullah olan Musa as kendisine tecelli vaki olmaksızın, sadece bu hali müşahede etmesi ile bayılmış kalmış ise, ya tecelliye mahzar olan diğer kimselerin durumu nasıl olur? 217. mektup
Sayfa 702 - Semerkand
Reklam
Keşifler
Tekrar asıl konumuza dönelim. Kimi zamanlar ilhama dayalı bilgilerde hatanın söz konusu olmasının bir sebebi de şudur: il- ham sahibi kişinin doğru saydığı, ancak gerçekte yanlış olan birtakım ön bilgiler, ilhama dayalı bilgilerle karıştırılabilmekte ve bu ön bilgiler ilhama dayalı bilgi gibi görülebilmektedir. İlham sahibi kişi de, ilhama dayalı bilgiler ile bu yanlış ön bilgileri ayıramadığından, bütün o ön bilgileri de ilhama dayalı ilimler sanmaktadır. Böylece bir bölümdeki hata bütüne sirayet etmektedir.Bazen de, keşif ve vakıa yolu ile birtakım gaybî işleri gören salik, kendince onları gerçek ve görüldüğü gibi olduklarını hayal eder. Hayaline göre onlar hakkında hüküm verir. Böylelikle yanlış ortaya çıkar. Gördüğü o şeylerin gerçek olmadığını, yoruma ve tevile muhtaç olduklarını bilemez. Burası da keşif yollu hataların sıkça meydana geldiği bir yerdir. 217. mektup
Sayfa 700