sabahattin ali'nin şiirlerinin, farklı arşivlerde bulunan çoğu osmanlıca el yazmalarıyla beraber neşredildiği kitap...
ayrıca her şiirin arkasında şiirlerin yazıldığı tarih, yer, yayımlandığı dergi, gönderildiği kişiler gibi bilgilerle birlikte sabahattin ali’nin mektuplarına ve mektuplarında şiirleri hakkında yazdıklarına da yer verilmiş...sabahattin ali şiirlerinin bazılarını hiç beğenmezmiş ,hatta gönderdiği kişilerde ona hep daha iyisini yazabileceği konusunda telkinlerde bulunurmuş...oysa bana hepsi birbirinden güzel geldi...demek ki büyük şair olmak bunu gerektiriyor...hep daha iyisini yapayım, yapmalıyım derken harika ürünler ortaya çıkıyor...ayrıca kapağı da çok güzel, yakışıklı adammış vesselam...