"Herhangi bir kimse, din kardeşine 'Ey kâfir!' derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner. Eğer o kimse dediği gibi ise ne ala. Aksi takdirde sözü kendi aleyhine döner." (Müslim, 1/319)
“Yani bir Müslüman din kardeşini fasık veya kafir olmakla suçlarsa, suçladığı kimse gerçekten öyle olsa bile onu suçlayıp teşhir etmek caiz değildir. Eğer fasık dediği kimse fasık değilse kendisi fasık olur, kafir olduğunu iddia ettiği kişi kafir değilse, bu söz geriye dönerek söyleyenin kafir olmasına sebep olur. Çünkü o, bu sözle bir müminin kafirliğine hükmetmiştir. Hükmettiği kişi gerçekten kafir değilse, kendisinin küfrüne hükmetmiş olmaktadır. Böyle bir suçlama ise bir Müslümanın kendi kendine yapacağı çok büyük bir kötülük olur. “
Lütfi Şentürk & Seyfettin Yazıcı
NUR RİSALELERİ’NE
ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM
(RİSALE-İ NUR’UN İÇYÜZÜ)
ABDULLAH TEKHAFIZOĞLU
Bunun PDFsi var okuyun nur risalesi gerçeğini görün ya da görmeyin bana ne....
Ön Söz.................................................................................................................................................................... 9
Schopenhauer, cinselliği felsefesinin odağına yerleştirmişti; insanlıkla ilgili genel-geçer anlayışlara karşı çıkarak, insanların temel kaygısının "felsefe problemleri" filan değil, cinsellik olduğunu öne sürüyordu.
(Martin Cohen, 101 Felsefe Problemi,s. 319)
● Gazete gibi okumayın (Mek.47)
● Dikkatle okumalı (Mek.493)
● Merakla okumak (Lema.376)
● Defalarca okumak (Şua.549)
● Bütün Külliyatı okumak (Şua.550)
● Risaleleri ciddi okumak (Barla.142)
● Zevk-i Ruhani ile okumak (Barla.208)
● Aşk ile okumak (Barla.217)
● Hergün tefekkürle okumak (Kastam.31)
● Yavaş yavaş okumak (Emird.65)
● Teenni ve dikkatle okumağa ( T.hayat.319)
● Nurlari sebat ve sadakatla okumak(T.hayat 689)
● Zevk-i manevi ile okumak (Barla.91)
● Mütalaa edilse ve müzakere edilse (Şual.314)
● Sebat ve devamla ve niyet-i halisane ile okumakla (T.hayat 547)
● Okumak ve müştakların hevesini tahrik ettiginden (Şualar 517)
● Bir defa okumak kafi degil, hepsi yanında bulunup daima okumak (Barla.51)
● Her birini yüz defa okusam, yüzbirinci defa hiç okumamış gibi, büyük bir zevk-i manevî ile okumam dahi yüksekliğine şahiddir.(Barla.91)
Enes Bin Malik (ra)'den rivâyet edildiğine göre Resûlullah (ﷺ) şöyle buyurdu demiştir:
Her kim Allah’tan cenneti üç kere isterse cennet şöyle der:
Allahım! Onu cennete girdir. Her kim de üç kere cehennemden sığınırsa cehennem şöyle der:
Allahım! Onu cehennemden koru.
Tirmizi 4/700, İbnu Mace 1453, Nesai, Bk. Sahihut-Tirmizi 2/319, Sahihun-Nesai 3/112
Antalya da muazzam bir antik kent Termessos
M.Ö. 319 yılında, Büyük İskender’in ölümünden (M.Ö.323) sonra, generallerinden biri, Antigonos Monophtalmos, kendini Küçük Asya’nın (Anadolu'nun) yöneticisi ilan edip, rakibi konumundaki Alketas ile savaşmak için askeri hazırlıklara girişmiştir.
Antigonos Monophtalmos’un savaşçı güçleri, 40.000
İbn Teymiyye El-Harrani Diyor Ki;
" Kişinin `Ya Muhammed, Ya Nebiullah`Veyahut Benzeri Başkalarına Nida İçerikli Sözler Telaffuz Etmesinden Kasıt,
Nida Edilen Kişi Kalpte Canlandırıp Tasavvur Edilerek, Kendisini Muhatab Almasıdır
Nasıl Ki, Namaz Kılan Tahiyyatta;'Esselamu Aleyke Eyyuhennebiyyu` Diyerek ALLAH ( Celle Celaluhu) Rasulunu ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem) Selamlaması Gibi.
İnsanlar Bunu Çok Yapar Ve Kendi Nefsinde Tasavvur Edip Düşündüğü Şahsi Muhatab Alır Konuşur, Velevki Dışarıdan Bir Kişi Bunu Yaptığını Görmese Bile.."
Kaynak;{ İbn Teymiyye El-Harrani/ İktiza'u's-Siratil-Mustakim, Cilt2,Sayfa;319 }
👉1557 İcarede üzerine akid yapılan şey (ma'kudünaleyh) menfaatdir.(311) Yani işçi; emeğini, belli bir ücret karşılığı satmaktadır. Dolayısıyla işveren ve işçinin; üzerinde anlaştığı işin, meşru olması ilk şarttır. İslâm dininin haram kıldığı herhangi bir hususta icare sahih olmaz.(312) Ayrıca müslümanlara has olduğu sabit olan her türlü