Bir rus kozmonotla bir Rus beyin cerrahı din hakkında tartışıyorlarmış. Beyin cerrahı Hristiyanmış, kozmonot ise dinsiz. 'Ben uzaya çok çıktım' demiş kozmonot kibirlice, 'ama ne Tanrı'ya rastladım ne de meleklere'. Beyin cerrahı yanıtlamış: 'Ben de pek çok zeki insanın beynini ameliyat ettim, ama hiçbir yerde tek bir düşünceye rastlamadım'.
Dünya malından elinde bulunan şeyin senden önce sahibi vardı. Senden sonra da başka bir sahibi olacak. Bil ki sen iki kişi için mal topluyorsun. Biri senin bıraktığın mal ile Allah'a itaat eden ve sıkıntı çekerek elde ettiğin şeylerle mutlu olandır. Diğeri biriktirip geride bıraktığın o mal ile Allah'a isyan eden ve bıraktıklarınla mutsuz olan adamdır. Sen de ona bıraktığın mal ile isyanına yardım etmiş olursun. Bu iki tip adamı düşünüp mal biriktirmemeli insan. Onları kendine tercih etmemeli ve onların yükünü bu dünyada omzunda taşımamalı.
Hatırlıyorum, bir iki yazarın gülle gibi cümlelerini, filozofların kestikleri raconu: "Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir. Yanılıyor hepsi de. İnsan, hiçbir şeyi değil her şeyi bildiği için mutsuz.