Imorse

"Bir insanın yaşamının anlamı,o insanın 'ben'ini aştığı yerde oluşur."
Sayfa 107·Kitabı okudu
Felsefe-Düşünce
Reklam
"Hayatımın en önemli tanığı benim!"
Kusurları bizimkiler gibi olan insanları görmek istemiyoruz.
Felsefe-Düşünce
#8Mart
Unudub illərin yorğunluğunu Həyatda dinciliyi, evdə yuxunu, Sevincin azını,qəmin çoxunu, Yükün ağrını seçir analar.
Mesela deniz. Allah eksik etmesin ama bizden uzak olsun daha iyi! insana hüzün vermekten başka şeye yaramaz. Baktıkça ağlayacağınız gelir. Bu uçsuz bucaksız su kitlesi önünde ruh ezilip büzülür; hiç değişmeden, alabildiğine uzayıp giden bu güzel manzarada yorulan göz, dinlenecek bir yer bulamaz. Dalgaların azgın atılışları, vahşi gürleyişleri insanın zayıf kulaklarını incitir; dünyanın ilk gününden başladıkları esrarlı, hüzünlü şarkılarını tekrarlayıp dururlar; hep aynı inilti, hep aynı şikâyetler; işkence edilen bir ejderin şikâyetleri; bir de bunlara katılan keskin, uğursuz, kimin olduğu bilinmeyen bağrışmalar. Etrafta kuş cıvıltılarından eser yoktur; yalnızca sessiz martılar, birer mahkûm gibi kâh kıyıda, kâh sular üstünde dertli dertli uçuşurlar.
Felsefe-Düşünce