Alatariel N

8/10
·125 syf.··
2019 2. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2019 20:59
Dostoyevski, Karamazov kardeşleri kitabında şöyle bi şey yazmış: "Cehennem nedir? diye düşündüğüm olur. Bence cehennem, sevememekten doğan bir acıdır." SEVME SANATI kişisel gelişim kitabı değildir. psikolojik bir kitap. Erich Fromm çok iyi bir psikianalist diğer kitapları da tavsiye ederim. ama bu kitaba gelince aslında sadece sevgiyi anlatmıyo bize. psikolojik araştırmalardan da bahsediyor, çocukluk dönemin yetişkin hayatımıza olan etkisi, travmalar, cinsellik, fetişler, bağımlılık vs... yani kitap bir çok bölümden oluşuyor. ama genel olarak şunu söylicem sadece, biz yanlış seviyoruz, bir çoğumuz yanlış yetiştirilmiş malesef, fakat bu demek olmuyor ki değişemiyoruz. herşey öğrenilir bu hayatta, sevgi dahil. burda ikili ilişkilerden bahsetmiyorum sadece elbette. önce ÖZ SEVGİ ilk başta gelir çünkü öz sevgimiz yoksa hiç birşeyi sevemeyiz, ne çiçeği ne hayvanı ne doğayı ne de insanları. insan kendine yettiğinde bir karşılık beklemez hiç kimseden. yani Erich Fromm şunu ısrarla tekrarlamış sevgi almak değildir sevgi VERMEKTİR. kendimizden vermek, zamanımızı, emeğimizi, saygımızı vs... sevgi sahiplenmek ve o insanı bağlamak değildir. özgür bırakmaktır. yıldızları severiz hani ama onlardan bi beklentimiz yoktur. olduğu gibi severiz. değiştirmeden mahvetmeden.. insanları da öyle sevmemiz gerek. bir beklenti olmadan sevgimizi sunmamız lazım. beklentiniz varsa bu alışveriş yapmaktan pek bir farkı yoktur bence... Eski bir fransız şarkısında söylediği gibi " L'amour est l'enfant de la liberte" ( Sevgi özgürlüğün çocuğudur); hiçbir zaman zorbalığın çocuğu olmamıştır." sevmek gerçek bir sanattır, zamanla öğrenilen, kendimizle başlayarak. ama öz sevgiyi ve bencilliği asla karıştırmamak gerek, öz sevgi demek, kendimize değer vermek, affetmek, bize iyi gelen şeyleri yapmak, ve
Bilim
Sevme SanatıErich Fromm · Payel Yayınları · 19957,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
8/10
·72 syf.··
2020 19. kitabı
Dantenin yazdığı ilk kitap, 27 yaşındayken ve hayatının aşkı Beatrice'n ölümünden sonra yayınladı onu hatta bu kitabı Beatrice için yazmış. kitap hem otobiyografi hem de sönelerden oluşuyor. mutlaka İlahi komedya okumadan önce onu okumak lazım. çünkü hem Danteyi yakından tanıma fırsatınız olur hem de Beatrice'i.. Dante bütün hayatı boyunca en karanlık zamanlarında ve en mutsuz anılarında hep Beatrice'in aşkına sığınmış. yıllarca sevmiş onu ama aşkını asla hiç bir zaman açmamış veya duygularını belli etmemiş. bunun sebebi de belki, aşkını sonsuz kılmak için uzaktan sevmek gerekiyordu onu.. (yeni hayat) çok akıcı zaman zaman hüzünlü, ama samimi bir dille yazılmış. ben şahsen Danteyi çok sevdim okurken. uzun zamandır İlahi komedya korkutuyordu beni ama şuan hazır olduğumu biliyorum. yazdığı söneler bölümlere ayırarak açıklamış her seferinde bunun sebebi de ozamandaki insanlar anlamakla zorluk çekmiş olması.. iyi okumalar.
Şiir
Yeni HayatDante Alighieri · Yapı Kredi Yayınları · 20181,274 okunma
8/10
·129 syf.··
2020 18. kitabı
Ustaca sevmek. 12 bölümden oluşan bir kitap. dili çok akıcı ve tatlı. günümüzdeki ilişkilerimizi nasıl zehirledğimizi anlamamızı sağlıyor. sevgi nedir gerçekten? insanlar sevgiyi, birbirlerini kısıtlamak, kıskanmak, boğmakla karışıtıyor. bu sevgi değildir. bu sadece özgüvensizlik, korku ve bencillik. hepimiz bu hataya düştük fakat biz bunu yaptığımızda bi durup düşünmek lazım gerçekten hasar ettiğimizi ve bu ilişkiyi mahvettiğimizi görmemiz lazım.. en çok ta kendimize bi dönüp korkumuzun kökeni bulup çözmemiz lazım. sevgi dediğimiz şey bi insanı olduğu gibi kabullenmek, değiştirmeye kalkmamak, yanında olmak ama ona bağlı olmamak. her insan bağımsız olmalı ilişkide. biz sadece birbirimizi eşlik etmek için geldik, birbirimize baskı kurmak ve yönetmek için değil. o sevgi asla değildir. günümüzdeki insanlar sevmekten ve kendilerini birine açmaktan öyle bir korkuyorlar ki, hiç bir zaman iyileşmezler ve hayatlarına giren insanları yaralamaktan başka hiç birşey yapmazlar (kendilerini dahil). eğer ki korku içinde bir ömür sürdürceksek yaşamın hiç bir anlamı yoktur. hemde korkmak için hayat fazla kısa değil mi? ilk önce kendimizle başlayıp geçmişi arkamıza bırakmak lazım. geçmiş geçmiştir onu değiştiremeyiz ama onu kabullenip devam etmemiz gerek hayata.. öz sevgi ve öz saygı olmadan hiç kimseyle sağlıklı bir ilişkimiz olmaz. ve bir insan kendini sevmiyorsa asla hiç kimseyi sevemez. günümüzün problemi şu ki, insanlar iyileşmeden ve kendilerini sevmeden bir ilişkiye başlıyorlar, sonra yine aynı hayal kırıklığı aynı yaralar ve travmalar yine yeniden oluşuyor.. bitmeyen bir döngü.. bu yuzden iyileşme süreci çok önemli tabi kitabı okuyarak daha çok detay göreceksiniz. son olarak ta mutsuz bir insan sizi sevdiğini söylüyorsa, şüphe edin.. laflar boş eylemlere bakın.. :)!!
İlişkiler
Ustaca SevmekDon Miguel Ruiz · Ötesi Yayıncılık · 20002,713 okunma
9/10
·112 syf.··
2020 8. kitabı
bir bunaltı rüzgarı sürüklüyor sözlerimi hep, başka sesler duyuyorsun acılı sesimde, eski ağızlardan ağıt, eski işkencelerden kan, sev beni dost. bırakma beni. izle beni. izle beni dost, şu bunaltı dalgasında. ama aşkının rengine bürünüyor sözlerim. sen sarıyorsun işte, sen dolduruyorsun hepsini. bir sonsuzluk gerdanlık yapıyorum onlardan üzümler gibi tatlı, beyaz ellerin için......
Şiir
Yirmi Aşk Şiiri ve Umutsuz Bir ŞarkıPablo Neruda · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20192,072 okunma
8/10
·224 syf.··
2020 2. kitabı
bir çoğu kişinin hoşuna gitmediği konulardan söz etmiştir Marquis de sade fakat felsefe dediğimiz şey çemberin dışına çıkmak ve herşeyi sorgulamak. farklı şeylere açık olmamız gerek. her yazardan veya her insandan öğrenceğimiz çok şey var. belki bize göre doğru veya yanlış farketmez önemli olan herşeye açık olmak ve yargılamamak.
Felsefe
Yatak Odasında FelsefeMarquis de Sade · Ayrıntı Yayınları · 20182,712 okunma