Kesintisiz bir fosil ağacındaki bireylere birbirinden ayrı isimler koymak, genel bir kural olarak,
imkansızlaşır. Eğer tarih boyunca ortalıkta her an sınıflandırmayı yapabilecek bir hayvan bilimci olsaydı, şimdiye kadar hayata gelmiş olan her yaratık, ebeveynleri ve çocukları ile tamı tamına aynı türe dahil olacak şekilde sınıflandırılırdı.
Keşke gerçekten elimizde tastamam ve kesintisiz bir fosil yolumuz, evrimsel değişim gerçekleşirken yapılmış sinematik bir kayıt olsaydı. Bunu istiyorum çünkü aslında biraz da, falanca fosilin filanca türe ya da cinse ait olup olmadığına dair tartışıp birbirleriyle hayat boyu kanlı bıçaklı olan hayvan bilimcilerin ve insan bilimcilerin yüzlerinin utançtan kızardığını görmek çok hoşuma giderdi. Beyler (bu tartışmaları bayanlar neden yapmıyor acaba) kelimeleri tartışıyorsunuz, gerçeği değil. Darwin'in de İnsanın Türeyişi kitabında dediği gibi, "Maymunsu bir yaratıktan insanın bugün olduğu yaratığa bilinçsizce yol alan formların oluşturduğu bir dizide 'insan' kelimesinin kullanılması gereken kesin bir nokta belirlemek imkansızdır."