Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ayhan DURMUS

"Yaşama hep yeniden başlamak can sıkıcı bir seydir". Yada bu sözün anlamıni su türlü daha iyi aciklayabilirsek, diyelimki:" Herzaman yeniden yaşamaya başlayan insanlar kötü bir hayat sürerler"
Reklam
Hayatın Kaynağı
Başkalarının neler yaptığı neden bu kadar önemli oluyor? Sırf kendinizin değil diye neden kutsal sayiliyor?Neden sizin dışinizdaki herkes haklı oluyorsa neden siz olamiyorsunuz?Neden başkalarının sayısı,gerçeğin yerini alabiliyor?Gerçek yalnızca bir aritmetik meselesi oluyor.
İnsan kumar masasında şansa inanmadan durabilir mi hic

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Friedrich Holllanderin Marleme Dietrich 'in söylediği bir sarkisinda dile geldiği gibi: Birşey dileyebilecek olsam kendime Azıcık mutlu olmayi isterdim. Çünkü ,fazlaca mutlu olsaydim Üzüntünün hasretini çekerdim.
Melankolinin münasip düştüğü zamanlar vardır:Buluğ çağında çocukluğunun yitik gunlerine, sonbaharda düşen yapraklara ve kellesen agaclara bakıp melankoniye kapilmayan, hayatta birşeyi yanlış yapiyor demektir.
Reklam
Yoksulluk tanrıça (Penia) ile Bolluk tanrı diye çevirdiğimiz, aslında her derde deva, hüner anlamina gelen (Poros'un ) ogluymus. Sevginin karakterini anasıyla babası arasindaki karsitligin sonucu olarak şöyle anlatır: Bollukla Yoksulluktan doğan Sevginin talihide ona göre olmuş. Sevgi herşeyden önce yoksuldur, çoklarının sandığı gibi oyle ince ve zarif değildir, tersine kabadir,pistir, evsiz barksiz yalınayaktir,açıkta,dağda,bayırda,kapı önlerinde yatar, kalkar. Ne yapsın, anasına çekmiş, yoksulluktan kurtulamaz. Babasına çeken tarafıyla da hep guzelin, iyinin pesindedir,yürekli ,atılgan ,dayanikli, yaman avcidir hep tuzaklar kurar, fikirlere, buluşlara duskundur, buyuculukte eşsizdir.Aslinda ne olumlu ne olumsuzdur.Bakarsin aynı gün bolluk icinde gelisir, yaşar birdenbire oluverir, sonra yine babasının tabiatı geregi bir çaresini bulup dirilir. Bir şeyin eline gecmesiyle elinden kaçması bir olur. Öylece sevgi herzaman ne yokluk içindedir ne de varlık icinde. Sevgin hiçbir zaman kanmadigi, hep arayan, arzulayan bir duygu olduğu anlatılıyor bu parcada
Hades'in sunduğu nar meyvesini yemiş olan Persephone bu sevgi büyüsüyle yeraltı hakimine bağlanmış bulunuyormuş. Bütün yalvarmalarinin boşa gittiğini gören Zeus, Persephone in yılın üçte ikisini yani çiçek açma ve meyve zamanini, anası Demeterin, geri kalan üçte birini, yani kısida kocasi Hades'in yanında gecirmesini kararlaştırmis. Böylelikle toprağa yeniden bereket gelmiş.
Theseusun yolunu gozleyen Aigeus kara yelkenleri görünce oğlunu oldu sanarak kendini denize atar. İçinde boğulduğu denize adı verilerek Aigaios Pontos (Ege Denizi) denmistir
Ne kadar sık ve uzun dusunduysem şu iki şey hep yeni ve artan bir hayranlık ve husuyla doldurdu ruhumu; Üstümdeki yıldızlı gökyüzü ve içimdeki ahlak yasasi Yukarıda ve içerde bir tanri oldugunun kanıtı bunlar Emanuel Kant Bu söz Kantin mezar taşında yazılıdır.
Anladimki öte bilimleri ikidir. Bu ikiden fazla değildir. Birisi öğrenilemeyen gerceklik, Diğeri öğrenilmesi zararsız yanlış.
Reklam
Bilgiyi ve kralligi, yetkin ve tam olan yücelerden işte.... Eksiklikler yalniz eksiklikleri verebilirler!....
2. Süleyman (1687-1691) 4.Mehmet döneminde 40 yıl kafes hayatından sonra kendisini tahta çıkarmaya götüren ağaya şöyle konuşmuştur: Kırk yıldır bir karanlık yerde mahbus ve hayattan me'yus iken yeniden dünyaya gelip gözümü actim
1466da G.Trapezuntios Fatih'e şöyle hitap ediyordu: "Kimse şüphe etmezki, sen Romalılar imparatorusun. İmparatorluk merkezini hukuken elinde tutan kimse imparatordur ve Roma İmparatorlugunun merkezinde İstanbuldur.
O halde Bir, gerçekte her türlü ifadenin otesindedir(statement). Her önerme bir şey hakkindadir; diğer seyler arasında bir şey olmadigi, hiçbir adla kendisini adlandirmamiz mümkün olmadigi için Bir hakkinda getirebileceğimiz tek betimleme, onun ' herşeyi aşan, en yüksek aklın bile üzerinde olan sey' oldugudur. Bire kendi zayıf tarzımizda ancak işaret edebiliriz.
Plotinos bu konuda Parmenidesin izinden giderek, Tanrıyı Bir olan olarak tanımlanmaktadır. Ona göre birşey ne kadar birse okadar vardir, hatta varlıkla birlik birbirleriyle tam olarak eş anlamli iki kavramdır.
88 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.