Ayşenur Aydın

Ayşenur Aydın
@Aysenur_8
**Bir mavi kuş... Binler hayat ... ♡ Ama insan sadece kaştan, gözden ve gövdeden mi ibaret? Ayna dediğin taşı, toprağı, evi, sokağı da gösteriyor mühim olan bu vücudun içini görebilmek. Kalbin aynasında ne var ona ulaşabilmek...
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
| Çocuğun doğumundan başlayıp 7 yaşına gelinceye kadar devam eden süre "davranış" eğitiminin en verimli şekilde verilebileceği bir dönemdir. || Her kalabalıkta iyiler arasına karışmış aldatıcı ve istismarcı kötüler mutlaka vardır.|| || Çocuklar anne babasının birer yankısıdır.|| || Manevi yaşam ve değerler bilinci vicdanı besleyen 'Şahdamar'dır.||
|| Baştan öyle sanmazdım ama bir insanın ayrılıktan ölebileceğine şimdi inanıyorum.
***Bâtın-ı kalb âyine-i Sameddir ve O 'na mahsustur. *** İnsan ne kadar çabalarsa çabalasın,içi sırlanmış küp bile olsa yine de dışarıya sızdırıyor içindekileri. ***Gözlerini,varlıkların üzerindeki fânilik damgasına dik. ***Aklı başında olan insan ne dünya umrunda kazandığına mesrur olur ne de kaybettiğine mahsun olur. *Elbette ki insanlar değişir,değişebilir.Evlenince de değişebilir evlenmeden de."Evlenince değişir" anlayışındaki en büyük hata;evlilik gibi önemli bir kararı bir ihtimale dayandırmaktadır.Doğru kararların birer adem,yok hükmünde olan ihtimali durumlar üzerinden değil,mevcut ve var olan durumlar üzerinden verilmesi akla daha yatkındır. Hayatın en sırlı kelimelerinden biri olarak gördüğüm "şimdi ve burada"evlilik kararı alırken bilhassa faydalıdır.Şimdi ve buradaki,şu karşımdaki adam yada kadın hiç değişmezse,bu haliyle istediğim kişi mi?sorusunu sormakta ve cevabını bulmakta fayda var. *Bizim halimiz şimşekler gibidir;bazen görünür bazen saklanır.Bazı vakit olur ki en yüksek mevkide oturup her tarafı görüyor gibi oluruz.Bazı vakitte ayağımızın üstünü göremiyoruz.* *Bir bak mesela çekmecelerine.Dolapların kapaklarını şöyle bir arala.Evinin odalarını bir baştan öteki başa bir de bu gözle dolaş.İstiflenmiş bir hayat göreceksin mutfak dolaplarında,şifonyerinde,gardırobunda.||* *Terbiye edilmemiş nefisleri taşıdıktan sonra zayıf olmakla kilolu olmak arasındaki fark sadece bir fiziksel ağırlık, hafiflik meselesidir. ***Bir insanı tanımak kainatı tanımaktır. ***Bir insanı tanımak kendini tanımaktır. ***Bir ilişki inşa etmek bir kâinat inşa etmeye denktir. *** Aşk bir masalsa evlilik ilişkisi o kadar gerçektir. ***Aşk bir masalsa evlilik en derin uyanıklık. ****|| Ve bir dane-i hakikat,bin masaldan evladır.*** **Bir anahtar yap,küçük
O, Resulün yol arkadaşıydı.Ak verdasıydı son elçinin.Gönül gülü güçlü kalesiydi,her şartta arkasındaydı.Sevgiliye en yakındı.Onunla müminler arasında kurulmuş köprü gibiydi Hatice.Çatlayan toprağa yumuşak damlacıklar halinde hayat sunan yağmur damlası gibiydi bazen..Kimi zaman kızgın çöl kumistanında ak bir bulut..Zifiri karanlık gecelerinde yol gösteren Çoban Yıldızı...Peygamberin yuvasına neşe ve huzur katan sıcak nefes...Duru bir sabah,ılık meltem,sevgi seli, ikram yeli,merhamet hazinesi,cesaretin kalesi,teşvik sultanı,heycan pınarı,coşku çağlayanı Hatice...Narla nurun ayrımında bir hat çiçekleri.Resulün ocağının sınırı.Yavrularının hamisi.Peygamberin sadık veziri... İlk öğrencisi,Hiranın gözleyicisi,vahyin hatun bekçisi,resulün hatırlı sevgilisi,ilk koşan,ilk coşan, ilk konuşandı Hatice.. Hep rahatlatan hep verendi. İlâhi kelimetullahın has müdavimiydi... Peygamberi ilk keşfeden,ilk uyan,ilk karşılayan,vahiy terlerini silen,ilk tebliğci,ilk kol kanat gerici...İlk tesellici,ilk müjdeci,ilk bekçi...Sevgiliye evlat veren ilk kadın...İlk kucaklayıcı. Yeryüzünün ilk müslümanı... Rabbin selamını alan ilk kadın... Vahyin ilk durağı... İlk cemaati Muhammed'in... Kıyam tutan ilk kadın... Hatice'nin adını diyecekti Bilal(r.a), "Annemin bir parça kuru ekmeğe sürüp bana uzattığı bal ile bildim." 'Oğlum derdi annem bu balı bize Hatice göndermiş.' Fukara sofralarda ben nimetin adını, Hatice'nin adıyla tanıdım... "Allah bana Haticeden daha hayırlısını vermedi. Herkes beni reddederken o beni tasdik etti. Kimse kucaklamazken o beni kucakladı. Kimse yardım etmezken o beni malıyla ve canıyla destekledi." (Alemlerin Elçisi Hz.Muhammed)