Bekir YÜCELT

Bekir YÜCELT
Hemşire, Keman Öğretmeni, Sosyolog
Lisans
25 okur puanı
Nisan 2023 tarihinde katıldı

Bekir YÜCELT

, bir kitap okudu
6/10
·135 syf.··
2023 92. kitabı
Étienne de la Boétie
8.7/10 · 1.340 okunma
Reklam
...üşümüyordu biliyordum yinede battaniyeyi üzerine örttüm...
7/10
·214 syf.··
Beğendi
·
2023 91. kitabı
Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra, küçük bir adaya giden İrlandalı deniz lojistik teknikeri ile oranın yerlisi olmuş, fenerin içinde yaşayan Avusturyalı Batis Caffo' nun birlikte geçirdiği uzun bir yılı anlatan kitap. Her sayfasında insanın kendine acaba ben olsaydım ne yapardım, sorusunu sorduğu, rahatsız edici bir şiddetin, cinselliğin ve psikolojik düşüncelerin çokça yer aldığı kesinlikle okumanızı tavsiye ettiğim bir kitap. Filmini de kesinlikle tavsiye etmediğim bir kitap :). ***Bundan sonra okuyacaklarınız; eserin konusu hakkında bilgi veren, kendi düşüncelerim. Spoi. "Buradan gitmeli miydim ? Her şey "evet" yanıtına işaret ediyordu. Ama böyle durumlarda insan kendisini anlaşılmaz bir mantığa teslim ediyor. Bana kalırsa gülünç duruma düşme korkusu beni yönlendirdi: Dünya'nın yarısını görev yerime ulaşır ulaşmaz vazgeçmek için katetmemiştim." Her şeyin bu kadar basit bir tercihle başladığını sanıyordum (22 Nisan 2023 01.17 yinemi sallandık korkusu içinde, syf. 32 bitince düşüncelerim değişti) o kadar basit bir tercih değilmiş; "Bundan sonra yanıtlamam gereken tek soru kalıyordu geriye: insanoğlunun mutsuzluğunu süreklileştiren, şiddet sarmallarinin yönettiği bir Dünya'da kalmak istiyor muydum? Yanıtım; hayır, asla ve hiçbir yerdeydi ve bu yüzden insansız bir dünyaya kaçmayı seçtim." Her şey aslında böyle başlamış... Adaya gelen Kahramanımız, hiç misafirperver olmayan Caffo ile zorda olsa bir toplum oluştururlar, toplum dedim çünkü; "syf.91 İnsanların doğuştan daha iyi ya da daha kötü oldukları kesinlikle ileri sürülemez. Sorun bir kez bir araya gelince oluşturdukları toplumun iyi ya da kötü olmasıdır." Buradan iyi ya da kötünün topluma göre değiştiğini anlayabilir miyiz? Kitabı okumadan önce baktığım incelemelerde her iki incelemeden bir tanesi zoofili
Hayat ve İnsan
Soğuk DeriAlbert Sanchez Pinol · Jaguar Kitap · 20181,775 okunma
Sanat, görebildiğin her yerde
8/10
·155 syf.··
Beğendi
·
2023 88. kitabı
Avusturyalı Psikiyatrist Viktor E. Frankl İkinci Dünya Savaşı sırasında bir toplama kampındaki deneyimleri ve kurucusu olduğu logoterapiyi anlattığı üç bölümden oluşan bir kitap: 1- Kamp deneyimleri, 2- Logoterapi, 3- Trajik iyimserlik lehine (kongrede verdiği bir dersten oluşturulmuş). Kitapta benim ilgimi çeken ve su gibi okuyup bitirdiğim birinci bölüm, kitabın genelini de bu bölüm oluşturuyor. Yaşadığı onca şeyi, bilgi birikimiyle harmanlayıp bize sunan Frankl, bunu yaparken duygusal sömürüye başvurmuyor. Kendisi başta olmak üzere diğer tutsakları, Kapoları, gardiyanları da tek tek psikolojik olarak değerlendiren Frankl, kamptaki yaşam başarısını kitabına da aynı şekilde yansıtmış. Besteci F. için biten savaş Frankl içinde bitmişti. F.'nin ıstırabı son buldu, peki Frankl, onun da son bulmuş muydu acaba? Ölüm kalanlar içindi, gidenler için değil. Okumanızı tavsiye edeceğim bir kitap. 2. Bölüm ilgi alanınız değilse sizi sıkabilir ama 1. ve 3. bölümü okumanızı tavsiye ederim. ***Kitap dışı değerlendirme: Bu kitap 30' dan fazla dile çevrilmiş, 15 milyondan fazla satmış. Holokost gibi insanın öldüğü hatta bir canlının acı çektiği hiçbir şey kabul edilemez. Halepçe, Srebrenitsa, Uygur soykırımı, Afrika sömürgesi, Kızılderili katliamı... daha sayamadıklarım sözü şuraya getireceğim; Holokost'u konu alan kitaplar, filmler genellikle çok satan ve çok izlenenler arasında oluyor. Peki benim saydığım insanlık dışı olayları anlatan filmler ve kitaplar çok mu başarısız yoksa Avrupa ve Amerika Holokost'u çok iyi mi pazarlıyor ? Teşekkürler.
Psikoloji
İnsanın Anlam ArayışıViktor E. Frankl · Okuyan Us Yayın · 202651,4bin okunma

Bekir YÜCELT

, bir kitap okudu
3/10
·83 syf.··
25 saatte okudu
·
2023 87. kitabı
Epiktetos
8.6/10 · 2.902 okunma
Reklam