Keating etrafındaki yalvaran yüzlere baktı. "Peki, ama sadece kısa bir tane," dedi yumuşayarak. Bir an düşündü sonra,
" 'Ormana gittim, çünkü bilinçli yaşamak istiyordum. Derinlemesine yaşamak ve hayatın iliğini emmek istiyordum! Yaşamdan olmayan her şeyi bozguna uğratmak. Öldüğümde aslında hiç yaşamamış olduğumu fark etmemek.' "
Bilimsel eleştiriye dayanan her görüşü hoşnutlukla karşılarım. Kamuoyu denen şeyin hiçbir zaman taviz vermediğim önyargıları söz konusu olduğunda, geçmişte olduğu gibi bugün de, büyük Floransalının şu şiarını benimsiyorum:
"Segui il tuo corso, e lascia dir le genti!"*
* Sen yolundan şaşma, bırak ne derlerse desinler!(Dante İlahi Komedya) -çev.
Kahnî; kahniya heyata însan, zayîn; kahniya evîn û evîndariyê, zelaliya zarokatiyê, westa kalbûnê, kêf û henekê, best û coşê, şeng û şongê, xebat û lebatê, şer û pevçûnê, kîn û nefretê û mirin û kuştinê... Kahnî, kahniya windabûna heyata însan, mirin... Heyata min, ji kahniyekê ber bi kahniyekê din.