Bütün bunları kavramıştı ama bu Ruth'a olan aşkını etkilemedi; ne de Ruth'un ona olan aşkı bundan etkilendi. Aşk fazlasıyla güzel ve soyluydu ve Martin aşkı eleştiri ile kirletmeyecek kadar sadıktı.
Ben kimim? Şüpheler olmadan yaşayabilseydim neler yapardım? Haksızlığa uğrama korkusu olmadan yaşayabilseydim? Acıdan korkmadan sevebilseydim? Yarın o tadı nasıl özleyeceğimi düşünmeden, bugünün tadını çıkarabilseydim? Zamanın geçişinden ve sevdiklerimi benden çalabileceğinden korkmamış olsaydım? Evet. Ne yapardım? Kimleri umursardım? Ne için savaşırdım? Hangi yollarda yürürdüm? Nelerden haz alırdım? İçimdeki hangi gizemleri çözerdim? Kısacası , nasıl yaşardım?