Hülya Gençel

Hülya Gençel
@Bal_An_ne
Okudugumuz her satır insanın kendine açılan gizli bir kapısıdır. Ben o kapılardan geçmeyi, gördüklerimi paylaşmayı çok seviyorum…
Ego mu düşüncelerimizin kaynağı yoksa düşüncelerimiz başka bir yerden mi egomuza aksediyor? Düşüncelerden kopuk bir ego yoktur. Düşünceler, düşüncelerle özdeşleşen egodur. Ancak zihninizden geçen düşünceler tabii ki içinde yaşadığınız toplum ve insanlığın kolektif zihnine bağlıdır. Dolayısıyla senin diye adlandırdığın düşünceler yoktur ve çoğunu kolektif zihinden edinmektesin. Ve dolayısıyla da sen düşünce ile özdeşleşirsin ve düşüncenin özdeşleşmesi de "ego" dur. Bu demektir ki; basit anlamda düşünce oluşur ve sizin kim olduğunuzu zihniniz size söyler. Ve siz de ona göre bir anlam çıkarırsınız kendinizin "kim" olduğu konusunda. Neden bu şekilde düşünüyorsunuz? Çünkü düşüncelerine inanıyorsunuzdur. Muhtemelen bir yerden edindiniz bu fikri...belki çocukken belki bla bla zamanda… Çocukluğunuzdaki düşünceler küçük enerji formlarıdır varlık gibi kafanızın içine saplanıp kalır ve gitmeyi reddederler. Ve siz ona inandıkça zihninizde büyüdükçe büyür. Bazı insanlar çok düşmanca varlıklara-girdilere saplanıp kalmışlardır. Her düşünce bir enerji formudur. Bu açıdan ona "varlık" diyoruz. Ve bu dünyada çoğu insan kafasının içinde düşmanca hayatı reddeden, devamlı eleştirel ve saldıran varlıklar (enerji formları) taşır ve o olduklarına inanır. Ve aralıksız kendilerine saldırırlar! Ya da etrafına saldırırlar: "sana kim olduğunu söyleyeyim! “Aslında gerçekte demek istedikleri "sana kim olduğuMU söyleyeyim! Projekte ederler kendi düşüncelerini.. Bilir misiniz ünlü bir söz vardır: "Biz olduğu gibi değil, olduğumuz gibi görürürüz". Dolayısıyla düşüncelerle özdeşleşmek, düşüncelere inanmak düşüncenin hareketine bir alan bırakmamaktır. İÇİMİZDEKİ ALAN YETERSİZLİĞİ! Bilinçsiz şartlanma! Özgürlüğün ilk hareketleri siz bazı düşüncelerin belki de yıllardır kafanızda olduğunu fark etmekle
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Sinema salonunda ışıkların sönmesi izleyenin filme daha iyi odaklanması içindir. Karanlıktan bakınca ışık net görülür. Başına gelen ve adına talihsizlik, acı, bela dediğin; içini karartan olaylar neyi daha berrak izlemen içindi acaba? Mehmet DOĞRAMACI
Allah için unutma söz konusu değildir. Beyin için de öyledir. Günahını, hatanı unutmaya zorlama kendini, bu muhaldir! Kurtulman gereken o günahın kendisi değil yanmasıdır. Olmuşu yok sayamazsın. Olan olmuştur. İbretini aldığın noktada günahını da OKUmuş olursun! “OKU” yanda yanma kalkar!... Mehmet DOĞRAMACI
10/10
·328 syf.··
Beğendi
·
2025 15. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 13 Ekim 2025 14:34
Pişmanlık ve Fırsat arasına sıkışmış bir misafirin hikayesi:) Basit ve bir o kadar derin..... - “…Deseler ki “Dünyadaki bütün petrol kuyuları mı, Kendi tükürüğün mü? Tereddütsüz kendi tükürüğüm derim… -…Sizi hayatta tutmak için gün yirmi dört saat, siz uyurken bile çırpınan milyarlarca varlığı ölüme mahkum etmek? Olur mu hiç Musa bey? Kendisine hayat bahşedene cevabı bu mudur insanın? Yani tatsız bir konu ama , intihar ediyoruz diyorum. Sigara içiyoruz, içki içiyoruz. Kıymet bilmiyoruz. Arabamızın benzin deposuna şeker atar mıyız mesela? Oysa ciğerlerimize kova kova katran atıyoruz. Midemizi içkinin asidiyle eritiyoruz. Yazık! … -…Yasaklamadan yasaklıyoruz…Bir adama diyelim okumayı öğretmedin. Noldu? Mektup yazmayı, dilekçe yazmayı, yazmanın her çeşidini, ne varsa alayını yasakladın gitti. Üstüne de karşısına geçip, ‘Ben sana yazmayı yasaklamadım ki yavrucuğum’ dersin gık diyemez. Yazmayı yasaklamadın çünkü!.. -..Yasaklamadan yasaklamanın bir diğer çeşidi. Adama her şeyi o kadar bol, o kadar çok verirsin ki tercih yapamaz hale gelir..Naptın şimdi? Tercih hakkını yasakladın değil mi? Çünkü bir şeyi elde etmekle başka bir şeyi kaybetmiş olmayacak zavallı. Halbuki al sana yemin, hayatımızı hayat eden, sahip olduklarımızın alternatif maliyetini ödeme mecburiyetimizdir. Bunu aldın mı elinden, yaşamayı bile yasakladın gitti…. -..Kırlara ormanlara gitmek istiyorsan kırlara ormanlara gitmek istediğin için git, şehrin gürültüsünden kaçmak için değil. Çünkü kurtulduğunu düşündüğün her dakika sana misliyle dönmüş olarak bulursun o gürültüyü.. -…Ondan neden kaçtığımı unutmadım da ondan. Zaman maman hikaye. Zamanın hiçbir şeyin üstünü örttüğü yok. Dertse eğer bugünden yarına azalmıyor, çoğalıyor…Sen kaçamamışsın. Kaçan adam polisin elinden kurtulmuş gibi rahat bir nefes alır.
Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz MisafirSezgin Kaymaz · April Yayıncılık · 20172,313 okunma

Hülya Gençel

, bir kitap okudu
10/10
·328 syf.··
Beğendi
·
12 günde okudu
·
2025 15. kitabı
Sezgin Kaymaz
8.5/10 · 2.313 okunma