Gizem Demircan

Gizem Demircan
@BirUmut1
“… ıstırap çekenler… düşünmeyi henüz unutmayanlardır. Düşünce, onlar için yalnız ıstırap kaynağıdır.” | Oğuz Atay ~~~~~~~~• “Biz insanlığın sevdalılarıydık.” | Jack London ~~~~~~~~•
“Hiç kimsenin neyin ak, neyin kara olduğunu söyleyemediği yerde, ışık söner, özgürlük gönüllü bir tutsaklık olur.”
Sayfa 92·Kitabı okuyor
Edebiyat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Tanrı’dan ve aktörel putlardan kurtulmuş olan bu dünyada, insan yalnız ve efendisizdir şimdi. Friedrich Nietzsche böyle bir özgürlüğün kolay olabileceğini söylememiştir hiçbir zaman (bu bakımdan da romantiklerden ayrılır). Bu yabanıl kurtuluş, yeni bir sıkıntının ve yeni bir mutluluğun acısını çektiklerini söylediği kimseler arasına sokar kendisini. Ama, daha başlangıçta: ‘Yazıklar olsun! Bana deliliği verin öyleyse… Yasanın üstünde olmadıktan sonra, cehennemliklerin en cehennemliğiyim demektir!’ diye haykıran tek sıkıntıdır bu. Gerçekten de, yasanın üstünde kalamayan kişi ya başka bir yasa bulmalıdır ya çılgınlığı. Tanrı’ya da, ölümsüz yaşama da inanmamaya başladığı andan sonra, ‘yaşayan her şeyden, acıdan doğup yaşama acısını çekmeye adanmış herkesten’ sorumlu olur insan. Düzeni ve yasayı bulmak kendisine, yalnız. kendisine düşer. Cehennemlikler çağı başlar o zaman…”
Sayfa 91·Kitabı okuyor
Edebiyat
“Tek varlığı olan var olma isteğini yatıştıracak yalnızlıktadır gerçek yaşamı.”
Sayfa 84·Kitabı okuyor
Edebiyat
“İnsanlığa köle olmak Tanrı’ya kulluk etmekten daha iyi bir şey değildir.”
Sayfa 84·Kitabı okuyor
Edebiyat
“Devlet ve insana tapmada en ilerilere giden tanrısız felsefeler de ‘dinsel ayaklanmalar’dan başka bir şey olamaz.”
Sayfa 83·Kitabı okuyor
Edebiyat