“… ıstırap çekenler… düşünmeyi henüz
unutmayanlardır. Düşünce, onlar için yalnız
ıstırap kaynağıdır.” | Oğuz Atay
~~~~~~~~•
“Biz insanlığın sevdalılarıydık.” | Jack London
~~~~~~~~•
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Tanrı’dan ve aktörel putlardan kurtulmuş olan bu dünyada, insan yalnız ve efendisizdir şimdi. Friedrich Nietzsche böyle bir özgürlüğün kolay olabileceğini söylememiştir hiçbir zaman (bu bakımdan da romantiklerden ayrılır). Bu yabanıl kurtuluş, yeni bir sıkıntının ve yeni bir mutluluğun acısını çektiklerini söylediği kimseler arasına sokar kendisini. Ama, daha başlangıçta: ‘Yazıklar olsun! Bana deliliği verin öyleyse… Yasanın üstünde olmadıktan sonra, cehennemliklerin en cehennemliğiyim demektir!’ diye haykıran tek sıkıntıdır bu. Gerçekten de, yasanın üstünde kalamayan kişi ya başka bir yasa bulmalıdır ya çılgınlığı. Tanrı’ya da, ölümsüz yaşama da inanmamaya başladığı andan sonra, ‘yaşayan her şeyden, acıdan doğup yaşama acısını çekmeye adanmış herkesten’ sorumlu olur insan. Düzeni ve yasayı bulmak kendisine, yalnız. kendisine düşer. Cehennemlikler çağı başlar o zaman…”