Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ali zengin

136 syf.
·
Puan vermedi
Bağımlılık Psikolojisi
Bağımlılık PsikolojisiAbraham J. Twerski
8.1/10 · 146 okunma
Reklam
Zaman, başarı ve başarısızlık arasındaki boşluğu büyütür. Zamanı neyle beslerseniz zaman onu katlar. İyi alışkanlıklar zamanı müttefikinize dönüştürür. Kötü alışkanlıklar ise düşmana.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ali zengin
@Bruno44·Bir kitabı okumaya başladı
Atomik Alışkanlıklar
Atomik AlışkanlıklarJames Clear
8.6/10 · 10,6bin okunma
Ali zengin
@Bruno44·2023 okuma hedefini ekledi.
2023 OKUMA HEDEFİ
4/50 kitap - %8 tamamlandı
4 kitap okudu
50 kitap
1.458 sayfa
0 inceleme
1 alıntı
Reklam
Muntasır adıyla bilinen son Samani hükümdarı Ebu İbrahim İsmail şairdi. Kendisinden eski mutlu ve şanlı günleri geri getirmesini istirham edenlere şöyle cevap veriyordu. Bana soruyorlar" neden böyle yüzün düşük, Özenle bezenmiş, nadir halılarla dolu bu hanede? Ben, savaşçıların haykırışları ve feryatları arasında Ozanların seslerini nasıl duyayım ki Savaş atlarının kişnemeleri arasında Gül bahçesinden nasıl zevk alayım? - Kayıp Aydınlama-
Sayfa 343Kitabı okudu
Çocukken uslu ol Gençken terbiyeli ol Yetişkinken adil ol Yaşlıyken anlayışlı ol Sona ulaştığında dertsiz ol - Kayıp Aydınlama-
"La fontaine, Ağustos Böceği ile Karınca'da , kendi zamanının ahlakını yansıtmıştı; evrensel ve kalıcı bir değere sahipmiş gibi gözüken bu ahlak anlayışına göre, titiz, özenli, günlük çalışma kesin bir değerdi ve ağustos böceği "bütün yaz" şarkı söyleyeceğine bu değerden esinlenmeliydi. Masalda güzel rol karıncaya aitti. Her mevsimde çalışma azmi sayesinde herkes tarafından onaylanıyor, masalın sonuna gülenleri kendi yanına çekiyordu: "Madem bütün yaz şarkı söyledin, şimdi de oyna biraz!" diye karşısındakiyle alay ediyordu. Ağustos böceği ise kendini köşeye sıkışmış hissediyordu. Günümüzde ise tam tersi oluyor. Karıncalarla alay ediliyor, onlar küçük görülüyor. Ebeveynlerinin ömürleri boyunca sabahtan akşama didindiklerini, buna rağmen ne maddi rahatlığa erişebildiklerini, ne orta sınıfa dahil olabildiklerini ne de isimsizlikten kurtulabildiklerini görmüş gençler, onlara takdirden çok acıma hissiyle yaklaşıyorlar. O örneği izlemelerini destekleyecek hiçbir şey yok. Tam tersine o örnekten uzak durmaya, isterse iğrenç dolandırıcılıklar ve kaçakçılıklarla olsun "başarmış olanlara" öykünmeye veya her ne yoldan olursa olsun şöhret cennetinde kendi on beş dakikalarını kazanmaya teşvik ediliyorlar.
Orta Asya'daki düşüncenin kendisiyle iftihar etmesi gereken alanlardan biriside de sakinlerinin başka hiçbir bir bölgede görülmeyen ve bitmek bilmeyen bir tutkuyla peşinden koştukları felsefeydi. Yazılanlar tüm Müslümanlar ve Batı'daki Hristiyanlar üzerinde büyük tesirler bırakmıştı. Kozmopolit, bireyci ve en içten şekilde hümanist olan Orta Asya felsefesi, kendisini eleştirenlerin nazarında ise şüpheci ve dine mugayir ve hürmetsizdi. Felsefe en üst noktasına Aristo'dan sonra " Muallim Sani( ikinci öğretmen) denilen Farabi ve birçoklarına göre akıl ve vahyi, mantık ile metafiziği ve Aristo ile Neoplatonculuğu başarıyla harmanlayan ibni Sina ile ulaşmıştır. Büyük Alman bilgini Adam Mez Avrupa Rönesansı hümanizm Orta Asya'daki bu erken felsefi sorgulamanın infilak olmaksızın vücut bulamayacağı tespitinde bulunmuştu.( sf 54) Kayıp Aydınlama - S. Frederick Starr
206 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.