Melike

Aralık Ayı Hikaye Yazma Etkinliği
Bir Ademoğlu Ben Böll , Heinrich Böll. Yazarım , yani yazmak zorunda kaldım. 2. Dünya Savaşı 'nın yükünü 6 sene başından sonuna omuzlarımda taşıdım. Sonra bunun ekmeğini yedim , elimden başka türlüsü gelmedi , yazdım. İnsanlığın bittiği yerleri gördüm , Ademoğlunu aradım , çoğu zaman bulamadım. Ölüme inat hayatı sevdim , kadınları sevdim ve de , kaba saba erkeklere inat. Olağanüstü zarif ve güzel kadınlar sevdim. Savaşta yolumu kaybettim. Milyonlarca insan öldü , seyrettim. Gördüğüm her katliama her ölüme rağmen insanlıktan umudumu kesmedim. Bir Alman olarak Avrupa topraklarını kana bulayan savaşın içinde yer aldım çaresiz. Fakat canımı en çok neyin acıttığına gelirsem , tereddütsüz olarak Japonya 'ya atılan atom bombaları derim. O acımasızlık , savaşın diğer cepheleriyle kıyaslanamaz.. Hayat karşısında pek çok zaman kendimi bir Palyaço gibi hissettim. Oynadım , güldürdüm , ağladım. Kendime acıdım. Yüz üstü bırakıldım. İnsanın ikiyüzlü bir varlık olduğuyla yüzleştim. Çevremdekilerin hemen hemen tamamı ikiyüzlüydü. Doğrusunu isterseniz ben de öyleydim aslında , fakat kimse yüzleşmedi kendi gerçeğiyle , oysa ben ikiyüzlü olduğumu kabullendim. Trenlere bindim çok defa , savaşta bir piyade eri olarak cepheler dolaştım. Dört kere yaralandım. Birilerini öldürdüm , birilerini yaraladım. Intihar etmek istedim ama beceremedim. Tanrıya inandığım zamanlarda canımı alması için çok yalvardım ama sonuç alamadım. Sonra inancımı kaybettim. Sonra yeniden inandım. Aç kaldım , açıkta kaldım , dermansız kaldım. Yaşadım. Hayatta en çok ruhumu aradım. Bulabildim mi bilmiyorum. Az konuştum çok sustum. Az yaşadım çok yazdım. Kimsesiz kaldığım dönemlerde kendi vicdanıma sığındım. Kendimle arkadaş oldum. Sevgiyle nefret arasındaki ince çizgiyi tanıdım. Var oldum yok oldum. Var ettim yok
Etkinlik
Melike
Emeğinize sağlık Osman bey, bir çırpıda okudum. Böll ile tanışmak isteyenlere de bir yol çizmişsiniz ne güzel :)
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
9/10
·463 syf.··
Beğendi
·
2019 28. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 21 Aralık 2019 19:55
Edebiyatımızın toplumcu gerçekçi yazarlarından olan Kemal Tahir, bu eserinde Kurtuluş Savaşı sırasında cephe dışında devam etmekte olan hayatın yansımalarını bize sunuyor. Roman yazarken asıl gayesinin tarihin unutulup hor görülmesine başkaldırı olduğunu dile getiren Tahir, sade bir dil ve yalın bir anlatımla akışkanlığı zedelemeden kurguyu oluşturmuş. Günlük 4 saatini yazacağı romanlar üzerinde çalışmaya ayıran yazar, geri kalan zamanlarını tarihsel araştırmalar yaparak geçirmiş ve eserlerini bu titizlikle okuyucuya sunmuştur. Esir Şehrin İnsanları; işgal sırasında ülkenin genel tavrını bizlere karakterler üzerinden veriyor. Padişahı destekleyenler, Kuva-i Milliyeciler, olan biteni umursamaz seyreden insan tipleri görüyoruz. Üç bölümden oluşan romanda, ilk bölüm daha bilgi kaynaklı, tarihleriyle bizlere sunulmuş. Olan tarihsel olayları kronolojik bir sırada veriyor. Bizlere öğretici bir tavrı var diyebiliriz bu bölüm için. Okunması diğer iki bölüme göre biraz daha zor olan bu bölüm, burjuvazi kesimin savaşa bakış açısını ve savaşın genel psikolojisini bizlere yansıtmakta. 2. Bölüm karakterlerin şekillendiği, üç tip insanın analizinin yapıldığı ve olayların geliştiği bölüm. 3.bölüm ana karakter Kamil Bey'in üzerinden ülkede olan bitene büyük bir bakış açısı yansıtıyor. Kamil Bey'in hapse girmesiyle olaylara bakış açısındaki değişme, esarete bakış açımızı değiştirecek kadar etkili bir bakış açısıyla verilmiş. Bu bölümde artık mekanda bir değişme, karakterlerin rollerinde netleşme ve hareketlenme gözlüyoruz. Kemal Tahir karakterlerine seçtiği isimlerle romanın kaderini ve bu 3 farklı insan tipini de gösteriyor bize. Kamil Bey, ismi gereği vatansever yönünü ortaya çıkarırken, eşi Nermin yetiştiği ortam gereği narin ve olan bitenden oldukça uzaktır. Olayların asıl
Esir Şehrin İnsanlarıKemal Tahir · İthaki Yayınları · 201913,3bin okunma
Naçiz`Hane isimli okura yanıt verildi
Melike
Teşekkür ederim. Ne güzel olur, ben de seve seve katılırım devam kitaplarını da böylece okurum. Büyük motivasyon sağlarsınız :) Şimdiden kolay gelsin diyelim o zaman.
9/10
·463 syf.··
Beğendi
·
2019 28. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 21 Aralık 2019 19:55
Edebiyatımızın toplumcu gerçekçi yazarlarından olan Kemal Tahir, bu eserinde Kurtuluş Savaşı sırasında cephe dışında devam etmekte olan hayatın yansımalarını bize sunuyor. Roman yazarken asıl gayesinin tarihin unutulup hor görülmesine başkaldırı olduğunu dile getiren Tahir, sade bir dil ve yalın bir anlatımla akışkanlığı zedelemeden kurguyu oluşturmuş. Günlük 4 saatini yazacağı romanlar üzerinde çalışmaya ayıran yazar, geri kalan zamanlarını tarihsel araştırmalar yaparak geçirmiş ve eserlerini bu titizlikle okuyucuya sunmuştur. Esir Şehrin İnsanları; işgal sırasında ülkenin genel tavrını bizlere karakterler üzerinden veriyor. Padişahı destekleyenler, Kuva-i Milliyeciler, olan biteni umursamaz seyreden insan tipleri görüyoruz. Üç bölümden oluşan romanda, ilk bölüm daha bilgi kaynaklı, tarihleriyle bizlere sunulmuş. Olan tarihsel olayları kronolojik bir sırada veriyor. Bizlere öğretici bir tavrı var diyebiliriz bu bölüm için. Okunması diğer iki bölüme göre biraz daha zor olan bu bölüm, burjuvazi kesimin savaşa bakış açısını ve savaşın genel psikolojisini bizlere yansıtmakta. 2. Bölüm karakterlerin şekillendiği, üç tip insanın analizinin yapıldığı ve olayların geliştiği bölüm. 3.bölüm ana karakter Kamil Bey'in üzerinden ülkede olan bitene büyük bir bakış açısı yansıtıyor. Kamil Bey'in hapse girmesiyle olaylara bakış açısındaki değişme, esarete bakış açımızı değiştirecek kadar etkili bir bakış açısıyla verilmiş. Bu bölümde artık mekanda bir değişme, karakterlerin rollerinde netleşme ve hareketlenme gözlüyoruz. Kemal Tahir karakterlerine seçtiği isimlerle romanın kaderini ve bu 3 farklı insan tipini de gösteriyor bize. Kamil Bey, ismi gereği vatansever yönünü ortaya çıkarırken, eşi Nermin yetiştiği ortam gereği narin ve olan bitenden oldukça uzaktır. Olayların asıl
Esir Şehrin İnsanlarıKemal Tahir · İthaki Yayınları · 201913,3bin okunma
Burak isimli okura yanıt verildi
Melike
Ben teşekkür ederim :) Üçlemenin diğer kitaplarını da okuyacağım inşallah. Bana çok hitap etti. En kısa sürede tanışın. Sizlerin de yorumlarını merak ediyorum :)
Sizce de Balıkesir'de kitap toplantıları yapmamızın zamanı gelmedi mi?????
Değerli kitap dostları, çeşitli illerde oluşturulan kitap okuma gruplarına bir yenisini de Balıkesir ile eklesek nasıl olur? Kimler var Balıkesir'den sevgili 1000kitap ailesi :) :) 1K Balıkesir Okuma Grubu şurada bi toplansak artık ;)
1000Kitap
Burak isimli okura yanıt verildi
Melike
İnşallah, geldiğinizde haberleşelim :)