Küçüklüğümden beri her gece yüzlerce düş görürüm. Bazen düşümden uyanır, kalkar çay demlerim. Evde biraz yürürüm, ayağım takılır ve düşerim. Tekrar uyanırım bu vesileyle.
Ve hep düşünürüm, ya şimdi de bir anda uyanıverirsem.
.
Kitabı daha kısa sürede okumalıydım. Çünkü kafamın bu aralar toplanamayacak kadar dağınık olmasından, konu bütünlüğünde sıkıntı çektim.
Biraz zaman geçsin tekrar okuyacağım.
Ama bu kopuk ve verimsiz okumaya rağmen etkilendim.
.
Ya Uzun İhsan Efendinin düşüysen?
Ben sana kürk alamam doğrusu
Güzel bileklerine bilezik alamam.
Bir kap yemek, bir elbise.
Öyle bir tat var ki fakirliğimizde
Başka hiçbir şeyde bulamam.
"Ey Muaviye! Eğer bu sarayı Müslümanların parasıyla yaptırdınsa bu bir ihanet sen ise bir hainsin, eğer bu sarayı kendi paranla yaptırdınsa bu bir israf sen ise bir müsrifsin"