Başından sonuna kadar her cümlesinde insan tahlili ve insan ilişkileri hakkında tespit içeren böylesi mükemmel başka bir kitap okumadım. Türk romanının zirvesi tam da buradadır. Evliliğin, aşkın, kıskançlığın ve öfkenin çırılçıplak hali bu kitap. Macide gibi insanüstü, kaliteli, harika bir kadınla ve Bedri gibi muazzam düşünüp konuşan bir adamla ve de Ömer gibi bir aptalla tanıştırdığı için sonsuz sevgilerimi sunuyorum Sabahattin Ali' ye.
İki farklı kafadan yazar yazınca demek ki ne aşkı aşk gibi oluyor ne de bilim kurgusu bilim kurgu gibi oluyor. Tam hikaye coşup hızlandığı kısımda bir de bakıyorsunuz ki klişe aşk sözleri başlıyor. Hikayeye uysa bir şey demezdim. Net olarak vakit kaybı.