Kitap okumanın faydası nedir ? .. diyenlere .
Bir defasında hocama dedim ki : "Bir kitap okudum ama zihnimde kitaptan hiçbir şey kalmadı ." Bana bir hurma uzattı ve dedi ki ...
“Bunu ağzında çiğneyip ye ." yedikten sonra sordu “Şimdi sen büyüdün mü ?: ' Hayır ' dedim .
Dedi ki : “ Büyümedin ama o hurma vücuduna dağıldı ; et oldu , kemik oldu , sinir oldu , deri oldu , tırnak oldu , hücre oldu ..."
Anladım ki , okuduğum kitap da öyle dağılıyor ;
Bir kısmı kelime dağarcığını zenginleştiriyor .Bir kısmı bilgi ve irfanını artırıyor , bir kısmı ahlakanı güzeleştiriyor , bir kısmı yazı ve konuşmada üslubuna incelik katıyor , bir kısmı hayata farklı bakmanı sağlıyor , bir kısmı içindeki sevgi merhameti artırıyor , bir kısmı özgüvenini artırıyor , düşünmeni , sorgulamanı tetikliyor , olaylar karşısında nasıl davranman gerektiğini öğretiyor .... Her ne kadar sen bunların farkında olmasadan da .
Kitap okumak bir şeye yaramaz , çünkü kitap okumak çok şeye yarar ! O kadar çok şeye yarar ki neye yaradığını söylemek imkansız