Men, seni sevdim ki, sırdaş olasın,
Hayatın en ağır yad yollarında,
Demedim ahırda bir taş olasın,
Kadim kabristanda, yol kenarında.
***
Yadıma ne düşür, senin ad günün,
Biz koca deyirdik, dünya tazeymiş.
İli yok hayatta insan ömrünün
Anı da tarihi bir hadiseymiş
Neriman HESENZADE
Rastlaşmamak için elimden geleni yaparım
Bu böyle pek de kolay değil gerçi...
Alışırım seni yalnız düşlerde okşamaya;
Bunun verdiği mutluluk da az değil ki
Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa,
Sensizliğin bir adı olur, bir anlamı olur belki
İnan belli etmem, seni hiç rahatsız etmem,
Son isteğimi de söyleyebilirim şimdi:
Bir geceyarısı yazıyorum bu mektubu
Yalvarırım onu okuma çarşamba günleri.