Aslında kitabı çokça duyup konusuna bakmadan aldım. Kitap genel olarak varoluşsal felsefesi temelinde oluşturulduğunu söyleyebilirim. Baş karakterimiz mersualt bir takım felsefi düşünceler aktarılıyor. Mersualt ile bize bence (benim anladığım) insanın kendi seçimlerini ortaya koyması sonucunda toplum içinde yalnız kalması ve toplumca dışlanması ve bunun sonucunda da bazı durumların ortaya çıktığını bize anlatıyor diyebilirim. Mersualt ile bize topluma, toplumsal ahlaka ters şeyleri yapmanın, bireyselleşmenin toplumca düşman olarak görüldüğünü bize aktarıyor. Mersualta göre hayat anlamsızdır. Olsa da olur olmasa da olur düşüncesindedir. Mersualt toplumsal rolünü iyi oynamadığı için dışlanmıştır.
Kitabın konu olarak kitap başlangıcı direk ölüm ile başlıyor. Mersaultun annesi ölüyor. Annesinin ölümüne hiç üzülmüyor duygu göstermiyor hatta şimdi kim cenazeye gidecek diyor. Bana göre bu düşüncelere girmesi gerçekten garip. Mersualt bu düşünce ile bence annesine karşı yapması gereken şeyleri yapmak istemeyen, ölümü umursamayan toplumun kabul gördüğü şeylere aykırı davranan bir kişilik oluşturduğunu kitabında isminden anlaşılacağı üzere yabancı bir kişilik oluşturduğunu söyleyebilirim. Annesinin cenazesinden sonra kız arkadaşı ile görüşüyor. Komedi filmine gidiyor. Sonra evde kız arkadaşı ile eğlenceli vakitler geçiriyor. Mersualt hayatın hiç bir şekilde değişmeyeceğini düşünüyor. ( bence bu düşünce çok yanlış bir düşünce. Eğer insan isterse her şeyi değiştirebilir.) sorulan sorulara farketmez şeklinde cevaplar veriyor. Bu kısımları okurken bana garip geliyordu. ( bir insan nasıl bu kadar duygusuz olabilir ve hayatı anlamsız bulabiliyordu.) ilerleyen kısımlarda Raymond ile arkadaş oluyor. Raymond mersualt ve kız arkadaşı marie ile arkadaşlarının yanına sahil evine gidiyorlar