Ve, birkaç yıl önce bir kitap çıktı. The Da Vınci Code / Da Vinci Şıfresi. Duydunuz mu?
Anlattığı hikayenin çürütülecek o kadar yanı var ki, ama biz sadece bir tanesini ele alalım. Leonardo'ya asla "da Vinci" denmez. Bu bir yerin adıydı, "Vinci'li" demekti, doğum yerini belirtiyordu. Şimdi kimseye "Poughkeepsie'li" diye hitap etmezsiniz, değil mi? Rönesans İtalya'sında, Mediciler gibi aris tokrat değilseniz eğer, soyadları kaygan, belirsiz şeylerdi.
Leonardo, kanuni belgeleri "Leonardo ser Piero (Piero'nun oğlu) da Vınci" diye imzalardı ve ona sadece "Leonardo" denirdi. Gizli cemiyetler ve saklı mesajlar kısmına gelince?" Kurmaca olduğunu biliyorsunuz zaten, değil mi?