Doğduğumdan beri insanların önünde içimden gelmediği halde birçok kez gülümsemek durumunda kaldım. Kim bilir, belki de fotoğrafçı bu fotoğraflar ile o zoraki gülümsemelerin intikamını alıyordu benden.
"Yaşlandık artık, ayakkabıların üzerindeki biraz çamur kimin umrunda, dedim."
"Böyle söyleme diye karşılık verdi jiazhen. " Yaşlansanda hala insansın. Temiz olmak insanların işidir."
"Bizim köyün insanı munistir. Herkes birbirini sever, sayar." Kimse kimsenin tavuğuna kışt demez. "
Dünyanın en medeni ülkesinde bile böyle bir topluluk olması imkansızdır. İnsanların olduğu her yerde az ya da çok bir anlaşmazlık yaşanır, mutlaka bir didişme, mutlaka bir bela vardır.