(...) insanoğlu dünyada yalnız kalırsa, kitap bu yalnızlığı gideremez.Hani, kitap okumuşluğum fazladır, bu işlerden anlarım, diye söylemiyorum. Az kitap okudum, ama bana öyle geliyor ki, yalnız kalmış insanın kitabı da tek başınadır.
Sizi ölü sanmaları gerekiyor once: bizden bu dünya için ümitlerini kesmeleri gerekiyor.
Bir ölüyü konuşturamayacaklarını bilirler ve vazgeçerler işkenceden.