Ferhat Tezcan

Ferhat Tezcan
@Fermason
Yeraltında ki beyaz gecelerde budala gibi ezilen kumarbaz Karamazovun, ölü evinde insancıklarla birlikte delikanlıca işlediği suç ve cezası.
Puan vermedi·171 syf.··
Beğendi
·
2022 22. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 07 Mayıs 2022 13:02
Füruzan'ın Parasız Yatılı kitabı 1972 Saik Faik Hikâye Armanı'nı kazanmıştır. Kitapta on iki öyküye yer verilmektedir. Bu öykülerin ana teması ise anne-kız ilişkileridir. Kitabın ilk elli sayfasında okuduklarıma hiç adapte olamadım diyebilirim.İlk elli sayfa diyorum fakat bu elli sayfada altı öykü bitmişti ve nerdeyse hiçbir şey anlamamıştım. Kitabı kapatıp devam edip etmeme konusunda kendime biraz zaman tanıdım. Ödüllü bir kitap olması devam etmem konusunda beni motive ederken, anlatımın zorluğu beni sürekli geri itiyordu. Bir gün boyunca kafamda türlü sorularla kitabı elime almama kararı aldım fakat boş da durmadım. Kitapla ilgili hemen her incelemeyi okumaya başladım. İlginç olan kitabı sevenlerin çoğunlukta olması ve kitabın zorluğundan pek az okurun bahsetmesiydi. Bu ne kötü bir histir, bilirsiniz. Övülen bir kitabı siz sevemediyseniz ya da özümseyemediyseniz kendinizde bir eksiklik hissedersiniz. Bu his, insanı okumaktan bile soğutur. Fakat benim gibi yenilgiyi sevmeyenlerdenseniz, hırsınız sizi yeniden savaşmak için motive eder kendinizi sayfaları çevirirken bulursunuz. Bende de aynen bu oldu. İncelemeleri okudukça kitaba karşı ilgim arttı. Başa dönerek ilk öyküyle yeniden başladım. Yapmam gereken tek şey, daha özenli okumaktı. Kimi zaman geri dönüşler yapıp bağlantı kuramadığım noktaları aydınlatmaya çalıştım. Kitap artık daha anlaşılır olmuştu. Yavaş yavaş öykülerin içine girmeye başlamıştım. İlk yetmiş sayfadan sonra hüzünlendiğimi, bir iç sıkıntısının gelip bütün ruhumu ele geçirdiğini hissettim. Yoksulluk, çaresizlik, parasızlık, ait olamama, kimsesizlik, sınıf ayrılığı hiç bu kadar derinden sarsmamıştı beni. Yaşananlar hiç de uzak değildi bizlere. Füruzan'ın kahramaları o kadar sahiciydi ki
Parasız YatılıFüruzan · Yapı Kredi Yayınları · 20195,2bin okunma
Ferhat Tezcan
Bu içten, samimi incelemenizin başlığı olarak. Azmin zaferi diyorum👏👏
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·208 syf.··
Beğendi
·
2022 68. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2022 06:20
Bu kitabı görünce çok heyecanlandım çünkü Buzatti seviyorum.Buzatti çok seviyorum.Keşke kapak tasarımı daha iyi olsaydı diye düşünsem de kitabı hemen aldım.İtalyan edebiyatının ilk bilimkurgu örneği imiş.Bana sorarsanız sadece bilimkurgu olarak bakmak kitaba büyük bir haksızlık olur.Aynı zamanda başarılı bir duygu aktarımı var,insan psikolojisini de çok iyi vermiş hem de bunu makine aracılığıyla yapmış.Buzatti kitaba imzasını atarken zekasının büyüklüğünü de ortaya koymuş.Kitap,elektronik profesörü Ismani 'nin İtalyan ordusundan gizli bir teklif alıp proje geliştirme ekibine katılmak üzere askeri üsse taşınması ile başlar.Eserde hep tekinsiz,güvensiz bir hava vardı.Şüphe ile gerçek,delilik ile dahilik iç içe idi.Kitapta Ismani 'nin öğrenmek istediği büyük sır ile merak unsuru diri tutulmuş.Sonra olaylar başka bir noktaya evriliyor.Insan doğasının kirli yönlerinin de gösterildiği eserde Laura'nın varoluşsal sıkıntılarına da tanık oluyoruz.Dili yalın ve kalemi keskin olan Buzatti'nin en büyük eseri değil ama güzel,akıcı ve müthiş bir zekanın ürünü olduğunu belli olan bir eser.Daha derinlikli işlenebilirdi ama bu hali ile de keyifli ve doyurucuydu.Kitabın sonunda eserin incelemesi,Buzatti'nin biyografisi ve külliyat sıralaması olması ayrıca iyiydi.Buzatti severim öykülerini daha çok.Bu kitapla eş zamanlı olarak Colombre kitabını da okuyorum.Öyküleri muazzam.Ikisini de çok sevdim,diğer okuduğum kitapları gibi.
Büyük Portre Büyük SırDino Buzzati · Timaş Yayınları · 2022151 okunma
Ferhat Tezcan
Tatar Çölü'nün popülaritesi kendi yazarının önüne geçmiş romanlardan biri. Oysa usta yazarın "Bir Aşk" adlı ( beni çok etkileyen) eserinin Tatar çölünün hatta Tanrıyı gören Köpek adlı öykü kitabının gölgesinde kalması beni her zaman şaşırttı. İncelemesini yaptığınız bu (Türkçeye çevrilmiş) yeni romanı okurlarının çok beğenisini aldığını görüyorum. Kim bilir belki zamanla Tatar Çölü'nü tahtından indirebilir.
...Bu Alman yazını, dedim Gambetti'ye, en yüksek noktalarına eriştiğinde bile, benim sevdiğim Rus ya da Fransız ya da İspanyol yazınıyla 1tutulamaz, İtalyan yazınıyla da. Aslına bakacak olursak, Alman dili zaten çirkin 1dil, yani düşünülen her şeyi yere doğru itmekle kalmıyor, hantallığı ile de her şeyi gerçekten haince sahteleştiriyor, 1gerçeklik içeriğini gerçekten, gerçekte ki gerçeklik içeriği olarak verebilecek durumda değil, her şeyi temelinden sahteleştiriyor, ham 1dil, en ufak 1müzikalitesi yok, eğer anadilim olmasaydı, onu konuşmazdım...
Sayfa 150·Kitabı okudu
Ferhat Tezcan isimli okura yanıt verildi
Ferhat Tezcan
🙂 Almanca öğrenmesi zor bir dil. Dediğiniz gibi her fiilin, özneye göre çekimi var. Türkçe'de böyle. Almanca da mesela Almak fiili. Nehmen, Bekommen, Erhalten, Kaufen, Abnehmen... birden fazla kelime var. Hepsinin anlamı almak. Biz Türkçe de mektup alsakta, birinden bir şey alsakta, kilo alsakta, bir şey satın alsakta, hep almak fiilini kullanırız. Fakat Almanca da böyle kullanılmıyor. Hepsi için ayrı bir almak fiili kullanılıyor. Mesela mektup, e-mail alıyorum derken, bekommen ya da erhalten kullanılır. Nehmen kullanılamaz ya da Kaufen ya da abnehmen gibi.. bu gene kolay kısmı, daha komplike bir dil
...Bu Alman yazını, dedim Gambetti'ye, en yüksek noktalarına eriştiğinde bile, benim sevdiğim Rus ya da Fransız ya da İspanyol yazınıyla 1tutulamaz, İtalyan yazınıyla da. Aslına bakacak olursak, Alman dili zaten çirkin 1dil, yani düşünülen her şeyi yere doğru itmekle kalmıyor, hantallığı ile de her şeyi gerçekten haince sahteleştiriyor, 1gerçeklik içeriğini gerçekten, gerçekte ki gerçeklik içeriği olarak verebilecek durumda değil, her şeyi temelinden sahteleştiriyor, ham 1dil, en ufak 1müzikalitesi yok, eğer anadilim olmasaydı, onu konuşmazdım...
Sayfa 150·Kitabı okudu
Ferhat Tezcan isimli okura yanıt verildi
Ferhat Tezcan
Sizin yakışıklıya laf ettim, kusura bakmayın 😄😄 şaka bir yana, Almanca çok güzel ve zor bir dildir. 😉😉
...Bu Alman yazını, dedim Gambetti'ye, en yüksek noktalarına eriştiğinde bile, benim sevdiğim Rus ya da Fransız ya da İspanyol yazınıyla 1tutulamaz, İtalyan yazınıyla da. Aslına bakacak olursak, Alman dili zaten çirkin 1dil, yani düşünülen her şeyi yere doğru itmekle kalmıyor, hantallığı ile de her şeyi gerçekten haince sahteleştiriyor, 1gerçeklik içeriğini gerçekten, gerçekte ki gerçeklik içeriği olarak verebilecek durumda değil, her şeyi temelinden sahteleştiriyor, ham 1dil, en ufak 1müzikalitesi yok, eğer anadilim olmasaydı, onu konuşmazdım...
Sayfa 150·Kitabı okudu
Ferhat Tezcan isimli okura yanıt verildi
Ferhat Tezcan
Nazik yaklaşımınız için Teşekkürler. İtalya'da Mussolini, İspanya'da Franco, Almanya'da Hitler, Rusya'da Stalin... Tüm bu diktatörler, demokratik seçimle yönetime geldiler. Yani kendi halkları, bu muktedirlere denetlenmesi mümkün olmayan geniş yetkiler vererek yönetime taşıdılar. Hitler, Almanya'da iktidara zembille gökten inmedi. İnsanlar modernitenin sunduğu tek anlamlı demokrasiyi bırakıp, popülizmin peşinden gidince, kendilerini de bu diktatörlere esir ettiler. Sonuç: milyonlarca insanın ölümüne yol açtı. Tüm bu olanlar Almancanın ya da bir başka dilin mi sebep olduğu trajedilerdi? Her neyse fazla uzatmaycağım. 😉