...Bu Alman yazını, dedim Gambetti'ye, en yüksek noktalarına eriştiğinde bile, benim sevdiğim Rus ya da Fransız ya da İspanyol yazınıyla 1tutulamaz, İtalyan yazınıyla da. Aslına bakacak olursak, Alman dili zaten çirkin 1dil, yani düşünülen her şeyi yere doğru itmekle kalmıyor, hantallığı ile de her şeyi gerçekten haince sahteleştiriyor, 1gerçeklik içeriğini gerçekten, gerçekte ki gerçeklik içeriği olarak verebilecek durumda değil, her şeyi temelinden sahteleştiriyor, ham 1dil, en ufak 1müzikalitesi yok, eğer anadilim olmasaydı, onu konuşmazdım...