Ferhat Tezcan

Ferhat Tezcan
@Fermason
Yeraltında ki beyaz gecelerde budala gibi ezilen kumarbaz Karamazovun, ölü evinde insancıklarla birlikte delikanlıca işlediği suç ve cezası.
ben kitap ciltleyecek yer bulamadım neyazikki :(((
---Sizden de, ruhunuzdan da bıktım. Söyler misiniz, bu kentte yaşayan insan ya da okuyucu niçin kitap ciltletmeyecekmiş? Çünkü kitap okumak ve kitabı ciltletmek, insanın gelişme çizgisinde birbirinden ayrı iki büyük evredir. İnsan yavaş yavaş kitap okumayı öğrenir, bu kuşkusuz yüzyıllar sürer, ama okuduğu kitaba hiç özen göstermez, onu değer siz 1şey olarak görür. Kitap ciltletmekse kitaba saygının belirtisidir, yalnızca kitap okumayı sevmenin değil, kitap okumayı 1uğraş kabul etmenin belirtisidir. Rusya henüz bu evreye gelmedi. Avrupa'da uzun zamandır kitaplar ciltletiliyor...
Sayfa 729 - çok aradım fakat bulamadım ilk basım şuan basımı olmayan çok kalietli kitaplar elimde mevcut ama okurken dağılıyor neyazikki oyuzden ciltletmeyi çok istemiştim daha fazla dağılmasın diye fakat bulamadım:(((·Kitabı okudu
Ferhat Tezcan
İstanbul Cağaloğlu'nda kitap ciltliyen bir kaç yer var. Bende oda yayınlarından Budala var. Zamanla yıprandı. Kitabımı ciltlemeye götürdüm. ( Kitabın kendi değerinin 3-4 katı para ödeyerek) hangi cildi hangi rengin olacağına ben karar verdim. Mükemmel oldu. Dünyaları verseler asla kimseye vermem.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
...Herkesin 1yanlışı olmuştur, herkes 1haksızlık etmiştir, herkes, herkes!.. Ah bunu 1anlasa insanlar!!!
Sayfa 736·Kitabı okudu
Ferhat Tezcan
Yanlış ya da hata yapmayan sonucunda hiç pişman olmamış birini tanıyorum 🙂
Puan vermedi·328 syf.··
2022 10. kitabı
Taş ve Gölge masal gibiydi, okurken zaman su gibi aktı . Farkli karakterler, farklı hayatlar ve hikayeler , farklı coğrafyalar ve hepsinin birbirine bağlanması harikaydı. En etkilendiğim kısımlar ise kimsesiz Avdo' nun herşeyi Elif 'e kavuşma özlemi, ona kavuşmayı beklemesi ve kendini arayan yedi isimli askerin kendi sırrını çözmeye calismasi, kim olduğunu aramasiydi.
Edebiyat
Taş ve GölgeBurhan Sönmez · İletişim Yayınları · 2021959 okunma
Ferhat Tezcan
Keşke spoiler vermeseydiniz. Bu yıl okuyacaklarım arasında Taş ve Gölge vardı. 😉
Ben kat'iyen eminim ki Almanca biliyordu ve bütün sosyalist edebiyatı okumuştu. Aksi takdirde devrimizin büyük meselesi olan adalet ve haksızlık davalarını bu kadar kuvvetle benimsemez ve uğrunda böyle mücadele etmezdi.
Sayfa 51 - Dergâh·Kitabı okudu
Öylesine bir okur isimli okura yanıt verildi
Ferhat Tezcan
Bunun dışında bildiğim kadarıyla Marx, Almanya'da felsefesini geliştirecek bir ortam yakalayamadı Fransa ya da İsviçre'ye ordan da İngiltere'ye gitti. O dönem içinde Dünya'nın en güçlü kapitalist ülkesinde... Bu da gülünç bir durum. 😀
Başlarken;
...Bu defteri alalı 1hafta oluyor; daha 1şeycikler yazamadım. Günlük tutmaya kalkışmak kendimi önemsemek gibi geldi bana. Çünkü ancak önemli kişiler, sözgelimi yazarlar, düşünürler, generaller günlük tutarlar. Sonra onlar yayımlanır. Herkes de okur. Ben önemsiz, herhangi 1insanım...
Sayfa 11·Kitabı okudu
Ferhat Tezcan isimli okura yanıt verildi
Ferhat Tezcan
Rica ederim. 😉 Ben de Thomas Mann okurken muhtemelen benzer duyguları yaşayacağım.