Herkese merhaba
Harika bir romanla buradayım yine. Bu sefer İngiltere'nin bir semtinden çıktım geldim. Daha önce Rusya, Fransa , İtalya gibi ülkelerden yazarlarla gelirdim buraya ama bu sefer İngiltere'den daha demin çıkıp geldim. Şimdi çıkıp gitsem İngiltere'ye, tasvir edilen semti gözüm kapalı gezerim diye düşünüyorum. Normalde klasik eserler okurum vaktimi onlara ayırırım ancak bazen sürekli bilgi dolu kitaplardan ya da hep aynı yazarı okumaktan uzaklaşmak gerekiyor. Ben de öyle yapmak istedim ve Jane Eyre ile tanıştım. Ah Jane, yavru kuşum benim kıyamam onaa
Şimdi öksüz ve yetim bir çocuğun hikayesiyle bizi karşılıyor kitap. Çok fazla hüzün içeriyor. İnsan doğuştan bahtsız olunca hiçbir işi rast gitmiyor. Bu kadar mı talihsiz olur. Şimdi kitaba başlıyorum
Konu dediğim gibi öksüz ve yetim bir kız çocuğunun yaşamı. Anne babası öldükten sonra dayısı evine alıyor ancak o da birkaç yıl sonra ölüyor bu sefer de gaddar kötü bir yengenin ve yeğenlerin elinde kalıyor. Gördüğü muameleyi insan düşmanına bile sergilemez. Bazen yüreğim dayanmıyordu bu sevgisizliğe. En sonunda yengesi onu bir yurda yazıyor. yurt da ne yurt. Geldiği yerden de kötü. Önceleri böyle kötü gidiyor. Yemekleri konakladıkları yerin konumu olsun her açıdan insanı üzüyor işte. Her neyse Jane orada iyi olmaya çalışıyor dersini çalışıyor öğrenmeye çalışıyor vs. Oradayken bir arkadaş ediniyor ama o arkadaş da vefat ediyor. O kız ölünce sevdiğim birini kaybetmiş kadar çok üzülmüştümmm. Derken yıllar böyle gidiyor ve 8 yıl yurtta kalıyor. 6 yıl öğrenci, 2 yılda öğretmen olarak görev alıyor. En sonunda artık yaşamın kollarına atılmalıyım diye iş başvurusunda bulunuyor ve o yurttan ayrılıyor
Şimdi burada hikaye yetişkinlik dönemine ait. Bir malikanede mürebbiye ( bakıcı öğretmen) olarak işe başlıyor. Evde
NEREDEYİM yazıp 7777'e göndererek bulduğunuz konumu net olarak daha iyi tespit edebilirsiniz? Enlem ve boylam olarak.
(Arkadaşlar lütfen yayalım işe yarar)