Bir adam İbrahim Edhem'e gelerek:
- Gece ibâdeti için kalkamıyorum, dedi. İbrahim Edhem:
- Gündüz O'na isyan etme, geceleyin O seni huzuruna diker, Gece vakti O'nun huzuruna durman büyük bir şereftir, isyan eden ise bu şerefe lâyık değildir.
Duygular olmasa dünya anlamsız olurdu.
Lakin duygular kontrol edilmezse dünya yaşanmaz bir hale gelebilir.
Bin düşünüp bir söylemek çok zor. Düşünmeden söylenen ve duygunun peşinden düşüncesizce gitmek insanın içerisinde hiç girmek istemediği duygularının hapishanesinde mahkum ediyor.
Kitaptan en azından hissettiklerim bunlar.
Bu kitabı okuyan okuyucu ne kadar duygusal ise ve bununda farkında değilse en azından bu kitabı okuyunca biraz farkına varabilir.