Bir yığın dogma, kötü değerler ve yanlış fikirler. Hayatıyla ne yapacağını bilmemesi insanın bir tür psişik hastalığı. Felaket alışkanlıklar. Dünya nimetlerinin anlamsız israfı. Kendiyle takıntılı olarak varlığın hakiki ruhsallığına açılma yetisinin olmayışı. Tüm bu sorular hakkında aşırıya kaçan, uzlaşılmaz birine dönüştüğümü hissettim. Gerhart'a yazdım: "Herkesin fikrine karşıyım, herkes de benim fikrime, bu inanılmaz. UYANIYORUM!"