@Esat_OktayYILDIRAN_ (#294944212)
Ben ahıska türküyüm yarım akıllı. Senden daha çok türküm fakat senin ve emsallerinin aksine türkçülük gibi kıytırık bir "davanın" arkasına saklanmıyorum. Beni ben yapan ırkım değil müktesebatımdır. türkçülük, kürtçülük, rusçuluk şuculuk buculuk senin gibi yarım akıllı mahlukların yapacağı ezikçe bir iştir. Zira hiçbir vasfınız olmadığı için ancak ve ancak ırkınızla övünürsünüz.
Arthur Schopenhauer - Parerga und Paralipomena adlı eserde şöyle der:
"Bütün kibirlerin en bayağısı millî gururdur. Çünkü bu, kişide bireysel niteliklerin eksikliğini ele verir; zira aksi takdirde, pek çok kişiyle ortak olduğu(ırk) bir şeye sarılmazdı.
Önemli kişisel meziyetlere sahip olan biri, onların bilincinde olur ve kendisininkilerden tümüyle farklı niteliklere sahip olanlarla bu meziyetleri paylaşmaz. Buna karşılık, kendisiyle gurur duyabileceği hiçbir şeyi olmayan kişi, sonunda, başkalarıyla ortak olan bir şeye sarılır ve kendini millî gururla avutur. Oysa, kendi kişisel meziyetlerini kazanmaya çalışması onun için daha iyi olurdu. Genel olarak, millî gurur ön yargılı bir saçmalıktır:
çünkü biri size, 'Neyle gurur duyuyorsun?' diye sorsa, ciddiyetle nasıl cevap verebilirsiniz: 'Ben bir Alman'ım'? İtalyan, Fransız, İngiliz de aynı şekilde milliyetiyle gurur duyabilir; ama hangi hakla, hangi kanıtla?"
Yani diyor ki, ırkıyla ancak senin gibi vasıfsız, kendinde hiçbir şeyi olmayan insanlar övünür.
Kürt ırkının veya dilinin isbat edilmeye muhtaç olmadığı güneş gibi ortadadır. Bu meselede pek kıymetli profesörünüz celal şengör senin gibi cahillere evvelce cevap vermişti. Aşağıya bırakıyorum, dinle öğren besmelesiz çocuk.
youtube.com/shorts/J9iZfo8P...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sen kimsin? Nereden geliyorsun? Ne yapıyorsun? Ne olacaksın? Bu; evrendeki bütün canlılara sorulması gereken, fakat hiçbirinin cevap vermediği bir soru.
@Esat_OktayYILDIRAN_ (#294944212)
Ben ahıska türküyüm yarım akıllı. Senden daha çok türküm fakat senin ve emsallerinin aksine türkçülük gibi kıytırık bir "davanın" arkasına saklanmıyorum. Beni ben yapan ırkım değil müktesebatımdır. türkçülük, kürtçülük, rusçuluk şuculuk buculuk senin gibi yarım akıllı mahlukların yapacağı ezikçe bir iştir. Zira hiçbir vasfınız olmadığı için ancak ve ancak ırkınızla övünürsünüz.
Arthur Schopenhauer - Parerga und Paralipomena adlı eserde şöyle der:
"Bütün kibirlerin en bayağısı millî gururdur. Çünkü bu, kişide bireysel niteliklerin eksikliğini ele verir; zira aksi takdirde, pek çok kişiyle ortak olduğu(ırk) bir şeye sarılmazdı.
Önemli kişisel meziyetlere sahip olan biri, onların bilincinde olur ve kendisininkilerden tümüyle farklı niteliklere sahip olanlarla bu meziyetleri paylaşmaz. Buna karşılık, kendisiyle gurur duyabileceği hiçbir şeyi olmayan kişi, sonunda, başkalarıyla ortak olan bir şeye sarılır ve kendini millî gururla avutur. Oysa, kendi kişisel meziyetlerini kazanmaya çalışması onun için daha iyi olurdu. Genel olarak, millî gurur ön yargılı bir saçmalıktır:
çünkü biri size, 'Neyle gurur duyuyorsun?' diye sorsa, ciddiyetle nasıl cevap verebilirsiniz: 'Ben bir Alman'ım'? İtalyan, Fransız, İngiliz de aynı şekilde milliyetiyle gurur duyabilir; ama hangi hakla, hangi kanıtla?"
Yani diyor ki, ırkıyla ancak senin gibi vasıfsız, kendinde hiçbir şeyi olmayan insanlar övünür.
Kürt ırkının veya dilinin isbat edilmeye muhtaç olmadığı güneş gibi ortadadır. Bu meselede pek kıymetli profesörünüz celal şengör senin gibi cahillere evvelce cevap vermişti. Aşağıya bırakıyorum, dinle öğren besmelesiz çocuk.
youtube.com/shorts/J9iZfo8P...