Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Pınar dönmez

İnsanın acıdan kaçınamayıp birini diğeriyle bastırdığı ve eskisini bırakarak yenisini kendine çektiği yönündeki daha dikkatli bir bakışla her birey için özsel nitelikte olan acının ölçüsünün kendi doğası aracılığıyla kesin olarak belirlendiğine, ıstırabın biçimi ne kadar değişirse değişsin, ölçünün ne boş ne de aşırı dolu olabileceğine ilişkin paradoksal ama tutarsız da olmayan hipoteze yönelebiliriz.
Reklam
Öfke ya da nefreti kelimelerle ya da tavırlarla göstermek yararsızdır, tehlikelidir, akıllıca değildir, gülünçtür, bayağıdır. O halde öfke ya da nefreti eylemlerden başka şekilde kesinlikle göstermemelidir. İnsan ilkinden tümüyle kaçındığında ikincisini o denli kusursuz yapabilecektir.
Faal olmak, birşeyler yapmak hatta birşey öğrenmek bile insanın mutluluğu içi gereklidir. İnsan, güçlerini faaliyete geçirmek ve bu faaliyetlerin başarısını bir şekilde algılamak ister.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
En büyük ve en sık rastlanan aptallıklardan biri, hangi türden olursa olsun, hayat için geniş kapsamlı düzenlemeler yapmaktır. Böyle şeyler için insanın baştan sona bütün hayatı hesaba katılır, ne var ki pek az insan o noktaya ulaşır.
Mutluluk kolay değil: İçimizde bulmak çok zor, başka yerde bulmaksa imkansız.
Reklam
56 syf.
·
Puan vermedi
Mutlu Olma Sanatı
Mutlu Olma SanatıArthur Schopenhauer
7.6/10 · 13,2bin okunma
Teslimiyette, iradenin forsunu aşan bir imkan vardı ki, onu ancak terbiyeden sonra gelen olgunluk sayesinde kavrayabilirdik.
Kader hem zamana (tarihe ve an’a) ve mekana (uzaya ve vücudumuza) yayılan; hem de bizzat bizim ruhumuza, nefsimize, zihnimize, gönlümüze, vicdanımıza, bilincimize yani varlığımızı teşkil eden yoğunluk bölgesine odaklanan gerilimin adıydı.
Birbirimize söz veririz. Yeminler ederiz. Zira sonsuzlukta yolumuzu ancak ahitle bulabiliriz.
Sayfa 105Kitabı okudu
Reklam
80 syf.
8/10 puan verdi
·
2 saatte okudu
İlk insandan bu yana tek ve anlaşılması en güç duygu; aşk…
Kadın erkek ilişkileri hep böylesine karışık mıydı? İlk insanlar Adem ile Havva’da durumlar neymiş Mark Twain’in yorumuyla bu kısa öyküde bunu görüyoruz. Hepimiz biliriz Adem ile Havva kendilerini yeryüzünde bulurlar. Bu yabancı dünyadaki yaşamı ve tuhaf varlıkları tanımaya çalışırken bir de aşk çıkar başlarına. Bir zaman sonra yasak elmayı yediklerinde cennet bahçesinden kovulurlar ve artık onlar için uçsuz bucaksız yabaniliğin ortasında yepyeni bir dünya vardır. Açlığı, susuzluğu, soğuğu öğrendiler; acıyı, hastalığı, kederi öğrendiler; nefreti, isyan etmeyi, dalavereyi öğrendiler; vicdan azabını, suçluyu da suçsuzu da aynı kefeye koyan vicdanı öğrendiler; bedenin de ruhun da nasıl bitkin düşebileceğini, dinçleştirmeyen uykuyu, dinlendirmeyen istirahati, cenneti geri getiren, uyanır uyanmaz da geri götüren düşleri öğrendiler; sefaleti, işkenceyi, kalp kırıklığını öğrendiler; ahlaksızlığı, art niyetliliği, arsızlığı öğrendiler; Tanrının kendi suretinde yarattığı insan bedeninin gün ışığında çıplak olduğunda ayıplandığını öğrendiler; korkuyu öğrendiler; gösteriş budalalığını, ahmaklığı, haseti, riyakarlığı öğrendiler; saygısızlığı öğrendiler; küfrü öğrendiler; doğruyu yanlıştan ayırt etmeyi, birinden kaçıp diğerini yapmayı öğrendiler; Ahlak Duygusunun tüm mahsullerini öğrendiler. Hikayenin sonunda ise en acısını; ölümü öğrendiler. Oğulları Habil artık en güzel, en ebedi uykusunu yaşıyordu.
Adem ile Havva'nın Güncesi
Adem ile Havva'nın GüncesiMark Twain · Can Yayınları · 20214,138 okunma
Pınar dönmez

Pınar dönmez

, bir kitabı okumaya başladı
Âşıklar Delidir ya da Yazı Tura
Âşıklar Delidir ya da Yazı TuraAyfer Tunç
8.1/10 · 2.820 okunma
Pınar dönmez

Pınar dönmez

, bir kitabı okumaya başladı
Beni Asla Bırakma
Beni Asla BırakmaKazuo Ishiguro
7.7/10 · 7,7bin okunma
379 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.