Gökçe Erdem

9/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2023 88. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 11 Ağustos 2023 11:29
Herkese merhaba bu çarpıcı eseri paylaşmak istedim.Bir aile özelinden parçalanmış çekirdek aile üyelerine tek tek değiniyor yazarımız özellikle anne figürü çocukluk yıllarından ve ölümü sürecine kadar kendi hayatına ve iki kızının hayatına karşı dolaylı ve direk olarak yapmış olduğu birçok çarpıklık çok güzel anlatılmıştı.Çocuklar büyüyüp hayatlarını kurduğu noktada hayatlarındaki kişilerin anneleri tarafından onay alınması gereken kişiler değil o çocukların kimseye ifade etmek zorunda olmadığı partnerleri olabileceği gerçeğini çağdaşı olmayan annesinin bekletileri için değil de kendi için yaşamak istemesi anekdotu beni çok mutlu etmişti. Neden evlendin o zorba adamla anne diye bir soru sürekli dönüyor kitabın içinde. Annesinin cevabı da herkes o yaşlarda evleniyordu ve evlenmek o dönemin bakış açısı için sağlıklı olandı.Oysa yapılan her evlilik sağlıklı olamayabilir ve olan çocuklara olduğu kadar kadın için de toplumsal ve bireysel bir yara İskandinav toplumu olsada bu durum değişmiyor. #okudumbitti fazi Canım Fazilet ile tanışmış olduğum bu kitap benim için okuması oldukça zor bir kitaptı.Çünkü birebir ailem içerisinde de kendi anne babam ile bu çok tanıdık bir hikaye ve çaresizlik Hayaletlerim Gwendoline Riley ..
Roman-Edebiyat
HayaletlerimGwendoline Riley · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2023187 okunma
fazi isimli okura yanıt verildi
Gökçe Erdem
Ben çok teşekkür ederim.Minnettarım sözlerin için.Tavsiyelerin çok değerli ben ve benim gibi birçok okur için.İyi okumalar, sevgiler.🌼
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Ben Bir Korkuyum"
8/10
·47 syf.··
2020 218. kitabı
Korkuyorum. Hem de çok korkuyorum. Kitap okumayandan korkuyorum. Okuyandan daha çok korkuyorum. Okumuş gibi yapandan korkuyorum. Okuyacakmış gibi yapandan da korkuyorum. Kitabı yarım bırakandan korkuyorum. Okuyacağım deyip okumayandan korkuyorum. Aynı anda 250 kitap okuyandan korkuyorum. Takip ettiği kişi sayısı okuduğu kitaptan çok olandan korkuyorum. Öylesine takip edenden korkuyorum. Takipçi sayısını arttırmak için takip edenden korkuyorum. Takipçi sayısıyla övünenden korkuyorum. Nicelik daha önemlidir diyenden. Popülarite peşinden koşandan. Layk peşinden koşandan korkuyorum. Ben buradan gidiyorum deyip de bir türlü gidemeyenden korkuyorum. Hep bana diyenden korkuyorum. Takip ettiği halde etmeyenden korkuyorum. Herkes beni takip etsin ama ben kimseyi takip etmeyeceğim diyenden korkuyorum. Okuduğu kitabı baştan sona alıntılayandan korkuyorum. 1 saat içinde binlerce okuru takibe alandan korkuyorum. Aynı iletiyi yüzlerce kez tekrar paylaşandan korkuyorum. Kitabı amaç dışı kullanandan korkuyorum. İnsanları etkilemek için kitap okuyandan korkuyorum. Okuduğuna ters düşenden korkuyorum. Cahillikten korkuyorum. Egolu okurdan korkuyorum. Kor-ku-yorum. Okuduğu kitapla övünenden korkuyorum. Okuduğun en iyi kitap ne diye soran okurdan korkuyorum. Bana bir kitap öner diyen okurdan korkuyorum. Booktuberdan korkuyorum. Kitap mühendisinden korkuyorum. Kitap alışverişi videosundan korkuyorum. Kitap öneri videosundan korkuyorum. Türkçeye saygısı olmayandan korkuyorum. Yeni noktalama işaretleri icat eden akıllı okurdan korkuyorum. Yazım yanlışı yapan okurdan korkuyorum. Türkçe olduğu halde Türkçe olmayan incelemelerden korkuyorum. Tek satırlık incelemelerden korkuyorum. Edebiyatı alaya alandan korkuyorum. Kendine saygısı olmayandan daha çok korkuyorum. Satın aldığı kitap sayısıyla
Edebiyat & Roman
KorkuyorumFerit Edgü · Sel Yayıncılık · 2017307 okunma
Gökçe Erdem
Hocam bende sizden korktum niye bu kadar korku içindesiniz.Pess doğrusu...İşin şakası herkes bir korkusunu paylaşmış bende bu konuda muzdaribim "İnsanların okuduğum için o kadar kitap okuyorsun şunu şunu nasıl anlamıyorsun.Okuduğun kitapları değiştirmelisin demesinden gına geldi. Sonuçta okuyorsun ama yani nereye kadar diyerek küçümsemesinden. İnsanların bir sürü kitap okuduğunu aleni paylaşarak ve yazarları etiketleyerek ay sonunda birçoğunun okuduklarında görememek.. gibi gibi.. Acaba bizde mi bir sorun var.Bu kadar okuyamıyoruz,hayata mı, çocuklara mı, dünyadaki dertlerimize yetişmeye çalışırken ekmek gibi su gibi onsuz olmayan kitabımız her zaman çantamızda, yatağımızın dibinde yada her daim yanıbaşımızda... Ben itiraf ediyorum okumak istediğim (çoğuna yetişmek mümkün değil maalesef) kitapları okuyamadan ölmekten korkuyorum.Ama okuduğum için çoğu insan tarafından küçümsenmekten de bıkmış durumdayım.Kitaplar olmadan olmuyor.Ben değişemem onlar bir yol ayrımına girmek zorunda yada kabullenmek.Korktuğumu belli etmeyen direniş içinde yaşamak istiyorum.Sevgiler selamlar 🌼🌼