Yavaşlık güzel ama ismi gibi yavaş ilerleyen bir kitap oldu benim için. Milan Kundera için yorum yapmak zor. Yazarın okuduğum ilk eseri değil fakat öbürleri gibi çok içine almadı beni. Okunabilir zaman kaybı değil ama yazara ait çok daha iyi eserler var malumunuz.
Mine Söğüt yine sokakta her gün yanından önemsemeden geçtiğimiz bir hayatı yüzümüze tokat gibi çarpıyor. Başkalarının Tanrısı bizlere kendinize ait olmayan hayatlarımızı hatırlatıyor. Her okuduğum kitabında olduğu gibi,yazar yine bizleri rahatsız ediyor. Tutunamadığımız hayatlarımızı bizlere bizim görmediğimiz ve göremeyeceğimiz bir pencereden gösteriyor. Kesinlikle defaaten okunmasını tavsiye ettiğim bir kitap. Yazarın başka bir eserinde buluşmak dileğiyle...
ZamirHakan Günday genel çerçevesiyle mülteci kampında başlayıp, birinci dünya barışı vakfı ile geçen hayatındaki olan biteni anlatan sürükleyici , hayatını dünyada daha fazla insan ölmesin diye; felaket senaryoları ve komplolar üzerine inşa etmiş bir adam. Fakat öbür yandan her zaman yeraltı edebiyatı diyince karşısında hazırola geçilmesi gereken Hakan Günday yine gerek kurgusuyla, gerek dünyaya bakışıyla bir ufuk açmıştır. Eserde güven, iyilik ve barış gibi birtakım konuları bize sorgulatmış ve karşılığında dersler vermiştir. Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.