Hasan Savaş

Hasan Savaş
@Kokturuk
Kitab-ı Dedem Korkut Ala Lisan-ı Taife-yi Oğuzan
Berü gelgil başum bahtu ivüm tahtı İvden çıkup yörüyende selvi boylum Topuğuna sarmaşanda kara saçlum Kurulu yaya benzer çatma kaşlum Güz almasına benzer al yanaklum Kavunum viregüm düvlegüm Görür müsün bak neler oldu?
Edebiyat
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
What is the property?
İyelik müessesesinin muayyen amillerinin maşeri ruhiyyeye olan tesirlerini tedriç ederken, gayrı muakadı ahvâle sürüklendiğimi telakki ettim. Proudhon'un malum eserinde "Property is theft." savı dermeyân edilmişti. Dikkati nazarımı celp eden bu kelimât, muhayyelatımı müzebzeb eyledi. Daha neler öğrenebilirim şu hayatta artık tahmin bile edemiyorum.
Hikâyet-i Kerem Han
Öldüm öldüm Aslı senin elinden Yandı sinem bir de göster yara yüz Her zaman üstünde titredi canım Ceset dertli gönül dertli yara yüz Sinene baş koyup belki sağalam Sağ kolumla yar yolunda sağ olam Çetin çetin bu yaradan sağalam Hicran tektir derdim tektir yara yüz ...
Ruhun mu ateş, yoksa o gözler mi alevden? Bilmem bu yanardağ ne biçim korla tutuştu? Pervane olan kendini gizler mi hiç alevden? Sen istedin ondan bu gönül zorla tutuştu.Gün, senden ışık alsa da bir renge bürünse; Ay, secde edip çehrene, yerlerde sürünse; Her şey silinip kayboluyorken nazarımdan, Yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse...Ey sen ki kül ettin beni onmaz yakışınla, Ey sen ki gönüller tutuşur her bakışınla! Hançer gibi keskin ve çiçekler gibi ince Çehren bana uğrunda ölüm hazzı verince Gönlümdeki azgın devi rüzgarlara attım; Gözlerle günah işlemenin zevkini tattım. Gözler ki birer parçasıdır sende İlahın, Gözler ki senin en katı zulmün ve silahın, Vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin; Sen öldürüyorken de vururken de güzelsin! Bir başka füsun fışkırıyor sanki yüzünden, Bir yüz ki yapılmış dişi kaplanla hüzünden... Hasret sana ey yirmi yılın taze baharı, Vaslınla da dinmez yine bağrımdaki ağrı. Dinmez! Gönülün, tapmanın, aşkın sesidir bu! Dinmez! Ebedi özleyişin bestesidir bu! Hasret çekerek uğruna ölmek de kolaydı, Görmek seni ukbadan eğer mümkün olaydı.Dünyayı boğup mahşere döndürse denizler, Tek bendeki volkanları söndürse denizler! Hala yaşıyor gizlenerek ruhuma 'Kaabil' İmkanı bulunsaydı bütün ömre mukabil Sırretmeye elden seni bir perde olurdum. Toprak gibi her çiğnediğin yerde olurdum.Mehtaplı yüzün Tanrı'yı kıskandırıyordur. En hisli şiirden de örülmez bu güzellik. Yaklaşması güç, senden uzaklaşması zordur; Kalbin işidir, gözle görülmez bu güzellik...
"Körür közüm körmez teg, bilir biligim bilmez teg boldı. Özüm sakındım."