Esinti, anahtar deliğinden içeri üfleyip soluğunu: "Gel!" dedi. Açılan kapı kurnazca: "Git!" dedi. Fakat ben çocuklarıma duyduğum sevgiyle, eli kolu bağlı yatıyordum: arzuydu bana bu tuzağı kuran, sevgi arzusu, çocuklarımın kurbanı olayım, kendimi kaybedeyim diye.
Böyle buyurdu Zerdüşt/ 155
Geçen 25 sene içerisinde çok sevdim. Benim sevdiklerimin çoğu insanların çirkin gördükleri ve benim çirkin gördüklerim de insanların güzel bulduklarıydı. Çocukken sevdiğim ne varsa şimdi de onu hâlâ seviyorum. ve şimdi sevdiğim ne varsa hayatımın sonuna kadar da onu seveceğim. Sevgi, sahip olabildigim her şeydir. Kimse bana onu kaybettiremez..