Lavinia

Lavinia
@Lavinia0810
Hiçbir şey hayat kadar şaşırtıcı olamaz. Yazı hariç. -İbni Zerhani.
1000Kitap’ta Bir İlk Gerçekleşti!
Gözlerime inanamıyorum… 1000kitap’ta 80 bin okur tarafından takip edilen ilk kişi olmuşum! 🥳 Bundan 7 yıl önce bu hesabımı açtığımda hiç kimsenin beni tanımadığı ve aşırı yüzeysel incelemeler yazan bir insandım. Bu seviyeye gelip onbinlerce insan tarafından takdir göreceğimi hiç düşünmezdim. Siz bilmezsiniz, yıllar önce 1000kitap’ta bulunan ve içi boş insanlarla dolu bir çete vardı. Kendi işlerini bırakıp sürekli başkalarının işlerine ve bana saldırmaktan zevk alırlardı. Ama şimdi kimse o gereksiz insanların ismini bile hatırlamıyor. Okuduğu kitaplardan öğrendiklerini sizlerle paylaşan birisiyim sadece. Wilhelm Reich’in dediği gibi sevgi ve bilgiyle yapamayacağımız şey yokmuş gerçekten. Beni takip etmeye değer birisi olarak gördüğünüz için minnettarım, çok teşekkür ederim. Daha yeni başlıyoruz! 🤓
Edebiyat
Lavinia
Tebrik ederim 👏🏼 hep kitaplarla kalın
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
unutulur mu sahiden?
Zamana bırak, zamanla her şey unutulur!
Sayfa 219 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 19. Basım, Mart 2022.·Kitabı okudu
Edebiyat
Lavinia
Alışmayı unutma sanıyoruz. Zaman sadece o anki duruma alışmamızı sağlıyor.
Bir Ömür Böyle Yaşanamıyor!
5/10
·288 syf.··
2023 41. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 27 Eylül 2023 12:30
Bu kitap yorumunu Instagram'daki "alintilarlayasiyorum" profilimde de okuyabilirsiniz: instagram.com/p/Cxs7qheNCaj Bir ömür gerçekten de İlber Ortaylı'nın tavsiye ettiği gibi mi yaşanır? Bu incelemenin altına yazılan her yoruma karşılık olarak her yaşa uygun ve daha gerçekçi kitaplar önerdim. O yüzden yeni kitap önerisi alabilmek için yorumlara bakabilirsiniz. İlber Ortaylı, yani İlber Hoca, şüphesiz ki yaşayan en büyük değerlerimizden bir tanesi. Kültürel konulardaki geniş bilgisiyle ve kendisinin de bu kitabında tanımladığı entelektüel karakteriyle ülkemiz için gerçekten özgün bir karakter. Fakat ne yazık ki, bu kitabında pek çok önemli detayı göz ardı ettiğini düşünüyorum. En başta söylemem gereken şey, bu kitapta yazan çoğu şeyin gerçekte bir karşılığının olmaması. Türkiye'nin güncel siyasi zihniyetini ve ekonomik durumunu göz ardı ederek yazılan bu tür eserleri -kim yazmış olursa olsun- gerçekçi bulamıyorum. Mesela İlber Hoca'nın yazdığı cümlelerin bazılarını inceleyelim. Kitabın henüz girişinde, yani 21. sayfasında, gençlere üniversiteyi İsrail'de okumalarını öneriyor. 18-22 yaş arasındaki gençler ise daha ülkemizde bile yurt bulamayıp maddi yetersizliklerden dolayı barınma sorunu yaşıyorken, şu an hangi gencimiz gönlünün istediği ülkede üniversite okuma ayrıcalığına erişebilir? Kitabın 29. sayfasında "Kendi yolunuzu kendiniz çizmeye çalışın" diyor ve aslında bu kitaba hakim olan anlayışın da bu olduğunu görüyoruz. Ama maalesef herkes kendi yolunu kendisi çizecek kadar şanslı ya da yetenekli olmayabiliyor. Kitlelere sunduğumuz genelgeçer öneriler, her bir bireyin farklı bir insan olması nedeniyle geçersiz olabiliyor. Bu yüzden İlber Hoca'nın bu kitapta, mevcut siyasi zihniyeti ve sosyoekonomik sebepleri dışlayarak herkese uyması imkansız ve
Edebiyat
Bir Ömür Nasıl Yaşanır?İlber Ortaylı · Kronik Kitap · 202065,3bin okunma
Lavinia
Ben her zaman yapıcı olan eleştiri taraftarıyım. Eleştiri dediğimiz şey bana göre yapıcı olmalı. Şurası olmamış bu olsaymış daha iyi olurmuş gibisinden dediğim. Sizin eleştiriniz bence çok yerinde olmuş. Canım ülkemde canımızın istediği gibi şehirleri gezemiyorken hadi yurt dışına gidelim olmuyor. Dediğiniz gibi evet iş bulunur ama nasıl? İnanın sizin iş gücünüzü sömürüp hak ettiğinizin birazını bile vermeyen binlerce işveren var. Tek temennim aşık olduğum ülkemin çok daha iyi yarınlarının olması.
Katılır mısınız?
Kadınlar konuşurken onları anlamak kolaydır, öfke­si, gülüşü, bakışı, sesi, kelimeleri, onun anlatmak istediğinin de ötesini anlatır. Anlayamadığımız, susan kadındır.
Sayfa 109 - Doğan Kitap, 1. Baskı, Kasım 2020.·Kitabı okudu
Edebiyat
Lavinia
Susmak, bir kadının elinden gelen her şeyi yaptıktan sonra değişmeyeceğini anladığı noktadır. Susmak, onca kelimenin ardından yapılan en gürültü vedadır bence. Kimseyi susmaya itecek kadar yormayın, üzmeyin