Ne var ki, eyleme geçmeyi ertelerken
organizmanın harcadığı enerji, o eylemi gerçekleştirerek harcayacağı
enerjiden çok daha fazla olduğu gibi, kişinin kendine saygısının azalmasına da neden olur. Çünkü en sonunda eyleme geçmek "zorunda" kaldığımızda bu artık kendi seçimimiz olamaz.
Kendi seçimimizin dışında sürüklenmiş olmanın bedeli ise mutsuzlukla ödenir.