Kitabı okumaya karar vermemdeki en büyük etken kuşkusuz sitede yapılan yorumlardı.
O kadar ilgimi çekmiştiki "nasıl olur da bir insan böcek olur?" diyordum. Nihayetinde okudum.
Gregor'un kendi isteği dışında başına gelen bu talihsiz olay...
Ve buna rağmen umudunu hiç kaybetmeyişi. Ailesinin ona sergilediği davranışa rağmen onları çok sevmesi.. Okurken içimi bir hüzün kapladı. Keşke bu dönüşüm sonra erse diye söylenip durdum içten içe. Aslında pek çoğumuz yaşadık bu ve benzeri duyguyu. O dışlanmışlık hissi, insanların küçümseyen bakışları.. Tüm bunların hepsi iğrenilecek şeyin böcekler değil de 'insan' olduğunu çok güzel bir şekilde kanıtlıyor aslında. Kafka'da bunu öyle güzel dile getirmiş ki hayran kalmamak elde değil.
Kitabı herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. İyi okumalar:)
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268bin okunma
Bazan ölüm vardır
Ölümden önce gelir
Mesela bir hapishanede bir hücrede yaşanır
Sorular hep yanıtsız kalır orada
Sadece konuşan rüyalardır
Yahut hayaller suskun duvarlarda
Gözler kabul eder parmaklar kabul eder
Ama beyin hep umuttan yanadır