Doğadaki tüm varlıklar "eksi bir durum" dan "artı bir durum"a geçmek için sürekli çaba içindedirler. Adler (1964) bu durumu eksiklikten kurtulma çabası ya da üstünlük çabası olarak adlandırmıştır. "Üstünlük çabası", "eksiklik duygusu"nun doğal bir sonucudur.
Venger çocukların önemsediği şeylerin resimlerini çizdiklerinden söz etmiştir. Venger’e göre resim bilinç düzeyi ile bilinçaltı düzeyinin ortak ürünüdür.