Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ölüm...evet ölüm.
Bu kitabı okurken bana hep ölümü hatırlatması dışında,ölüme adım adım yaklaşan bir insanın psikolojisinin,davranışlarının ve hayata bakış açısının ne denli değiştiğini gördüm.Gerçekten okuduğum her cümle ile ürperdim ve ölümün nasıl bir his olabileceğini anlamaya çalıştım.
İvan İlyiç ölüme yaklaştıkça hayatını nasıl yaşadığını düşünüyor ve en sonunda ölümü kabulleniyor.Bunun öncesinde doktorların ona verdiği ilaçlarla ya da iyileşme ihtimalinin olduğu söylendiğinde biraz olsun umutlansa da beklenen son geliyor.Ölümle sonuçlanacak bu süreç o kadar iyi anlatılmış ki...
Bu kitabı okuduğunuzda ölümün çaresizliğini hissedeceksiniz.Ben çok etkilendim ve Tolstoy'a bir kez daha hayran kaldım.
"Doktor, maddi acıların müthiş olduğunu söylüyordu ki bu bir gerçekti. Ama manevi acıları maddi acılarından daha da korkunçtu. Çektiği ıstırabın asıl sebebi de buydu."