Şüphe yok 5 aydan beri hesapsız iyilikler görmüştü fakat en güzel en parlak yerinde tam efendice bitmeyen bir iyilik başlangıcı ne kadar coşkun vergili olsa gene sonunda duyulan minnettarlığa düşmanlığa benzeyen bir zehir katar. İyilik etmenin güçlüğü bunu devam ettirmekte ve memnuniyet verici şekilde bitirmektedir. Aşklar gibi... Onun içindir ki Hilmi Efendi de şehzadeden minnettarlık duyarak değil hakkı eksik verilmiş gibi bir nevi hiddetle, yarı kin ile ayrıldı. ve Suzidil'den başka kimse üzerinde ufak bir üzüntü bırakmadığına bakarak kendi hiçliğine şaştı