İnsan bilmediği cenneti değil , bildiği cehennemi yaşamaya meyillidir?
peki bunu okuyan kişi ! Bildiğin cehennemde ömrünü çürütmeye devam mı ediceksin ?
İnsanın mutsuzluğunun temelinde ,yalnız kalamama yetersizliği yatar . Çünkü yalnızlık karanlıktır. İnsanlar en çok karanlıktan korkarlar. Karanlık kendi kendinle yüzleşmektir. İnsanlar en çok kendileriyle yüzleşmekten korkarlar.
Bense,
Kısa sürede dünyanın karanlıktan ibaret olduğunu öğrendim.
Bu yüzden,
karanlıkta görmeyi ,
karanlığı görmeyi ,
ve kendi karanlığımı bilmeyi öğrendim...
"Sakın tepenize bir sırça köşk kurmayınız. Ama günün birinde nasılsa böyle bir köşk kurulursa , onun yıkılmaz, devrilmez bir şey olduğunu sanmayın . En heybetlisini tuzla buz etmek için üç beş kelle fırlatmak yeter."