- Tamam, evet... Karılar meselesi... Önce şurasını aklına yaz: Onların karıları da, köy yerlerinde, toprakla ekinle boğuşacaklar. Bizimkilere geldi mi ben, karı milletini böyle başıboş bırakacak değilim. En önde, karılara oy hakkı yok... Kemal Paşa, oyu karılara vermeseydi, dünya bu kadar bozulmazdı ağalar!.. "Oy karıya geçti" demek, "Erkek milleti alta düştü iyice" demektir. Evet, dünya bu yüzden bozuldu. Benim cumhurbaşkanlığımda, karısını kötülükte bastırıp gebertene, hiç ceza yok! Fazladan böylesine üç yüz lira bahşiş veriyorum ki, dilediğince daha körpesini ala da, keyfine baka!.. Şehir yerinin karıları da, bundan böyle dışarıda yüzü gözü, kolu budu açık dolaşmayacak... Yolda molda örtüsüz karı gördüm mü atıma, arabama, ossaat çiğnetip savuşuyorum. Aslına bakarsan, çiğnemek sırası bana bile düşmüyor. Önümde tuğu çeken yiğitler, bu işi 'Tanrı Uludur" diyerek bağırarak görüveriyorlar. "Önümde tuğ çekenler," dedim, bu akılsız Hatip, "Neyin nesi?" diye sormadı. Tuğ evet... Türklüğün kökünde tuğ vardır. Tuğ bildiğin kurt kuyruğu...