Edebiyat, sanat, sinemadan tutun da günlük sohbetlere kadar pek çok şey Freud'un kuramlarından beslendiği için hep onu dolaylı bir yoldan öğrenmeye/anlamaya çalıştık pek çoğumuz. Aslında doğrudan kendi eserlerinden veya bu kitap gibi direkt onu anlatan eserlerden tanımak lazım Freud'u. Benim asıl merak ettiğim konu, Freud'un açtığı kapılardan daha sonra kimler geçti ve bu kuramlar hangi evrimlerden geçerek bugüne ulaştı? Yoksa hala Freud'un ekmeğini mi yiyoruz?
Mustafa hocam, kendi adıma konuşursam, sürekli ihmal ettiğim, ötelediğim bu tarzda eserlerin, bu şekilde güzel incelemelerle karşıma çıkması benim için bir şans:) En azından fikir sahibi oluyoruz ki, bu okyanusta oradan oraya savrulurken bu bile çok değerli.
Emeklerinize sağlık. Keyifli okumalar...