Necip G.

Necip G.
Native Content Manager @ Demirören Medya “Her okur oturduğu koltukta birer Crusoe’dur.” (Alberto Manguel) "Ben cenneti hep bir çeşit kütüphane olarak düşlemişimdir." (Jorge Luis Borges)
HKK 289160014477
Tebrikler, yeni bir can kazandın. Aşağıdaki direktifleri eksiksiz bir şekilde uygularsan hepimiz bu süreci kazasız belasız atlatırız. Şimdiden, iyi yaşamlar. 1. Öncelikle 42 (Bunu her kılavuzun başına yazmamızı istiyorlar ama daha hatırlayan çıkmadı ) 2. Bundan sonra bu gün hayatında önemli bir yer tutacak. İstemesen de seni bununla birlikte değerlendirecek çok kişi olacak. Önündeki ell.. ehh ne kadar olduğu belirsiz süre boyunca sen de bazen neşeyle bazen de bıkkınlıkla bekleyeceksin bugünün gelmesini. 3. Bugünden başlayarak %96’sını unutacağın binlerce kişi ile karşılaşacaksın. Çok şey kaybetmeyeceksin yine de, fazla orijinal değilsiniz zaten hiç biriniz. Ama kimseye güvenme, en güvendiğin bab…. (Ya böyle şeyler yazmayın demiştim size, ciddi bir müessese burası, çocuk eğlendirmiyoruz.) 4. Bundan sonraki hayatın pratikte ikiye bölünmüş durumda ve ne yazık ki en zevkli kısımlar gözlerin kapalı olduğunda yaşanacak. Yönetimi ikna etmeye çalışıyoruz yeni bir düzenleme için. Darısı diğer kılavuzlara. 5. Bütün hayatın boyunca mucize olarak değerlendirebileceğin bir şeyler bekleyeceksin, boşuna bekleme, gelmeyecek. 6. Yine bütün hayatın boyunca insanların ikiye ayrıldığını duyacaksın -yine- insanlardan. Bizim elimize henüz öyle bir bilgi ulaşmadı. Önemsemeyebilirsin. 7. Sana gerçek olanın ne olduğunu söylemek isterdik ama nasılsa doğduğun bölgenin doğrularıyla şekilleneceksin. O yüzden yaşasın Ukko (Lan, bunun doğru olduğuna emin misiniz, ben bitti biliyordum bunu) 8. Yine hayatın boyunca (Hep aynı kelimeler, orijinal olun biraz) etrafındaki herkes aşk,sevgi, kelebekler vb. yavelerle (evet , böyle) kafanı çelip, saçma sapan mazeretlerle seni kullanmaya çalışacak. Bunların hiç biri doğal değil. Evet, kelebekler dahil hepsi insan kaynaklı. Fazla kafa
Etkinlik
Necip G.
KVKK'ya girmiyor mu bu kılavuzın açıklanması @EmniyetGM Gizlimiz saklımız kalmadı resmen. 15.Madde benim kılavuzumda da var mesela. Harfi harfine uyuyorum:)
Reklam
Puan vermedi·372 syf.··
2023 9. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 27 Ocak 2023 21:53
"Belki de sınırları aşmak, sadece mekânları ve kişileri değil, kimlikleri ve hatta geçmişi bile değiştirebilir." Kitabı bitirip, arka kapağındakini bu yazıyı okuduğunuzda, 372 sayfalık bu sarsıcı maceranın sonunda iç içe geçmiş kurgu-yalan-gerçek-hayal-rüya keşmekeşi üzerinden yaşadığınız kafa karışıklığınız, algı karmaşasıyla dumur oluşunuz ve romanın size yaşattığı envai çeşit hissiyat belki de hafızanızdan hiç silinmeyecek… Stephen King‘in de belirttiği gibi: “Her zaman yazacağım kitapların bir tür kişisel saldırı gibi olması gerektiğini düşündüm ki, bence her romancı böyle yapmalı. Masanın karşı tarafından biri uzanıp iki eliyle yakanıza yapışmış ve sizi tartaklamış gibi bir his bırakmalı. Aklınızı başına getirmeli… Eğer bir okurdan ‘yemeğim boğazımdan geçmedi’ diye bir mektup alırsam, o anki hissiyatımı ancak harika sözcüğü özetleyebilir.” Agota Kristof adını ilk kez Haruki Murakami‘nin Rüzgarın Şarkısını Dinle kitabının sonundaki sunuş yazısında yazarlık serüveninin nasıl başladığından bahsederken okuyup not almış, ama burada özellikle bahsi geçen Büyük Defter‘in de dahil olduğu üçlemeyi okumayı yıllardır ertelemiştim, ta ki bu zamana kadar… Murakami bu sunuş yazısında “Karmaşık, bilgece bir şeyler yazmaya çalışmayı bırak” der, kendisine. “Roman ve edebiyat hakkındaki tüm yerleşik düşüncelerini unutup duygu ve düşüncelerini sana geldiği haliyle kaydet, özgürce, canın nasıl istiyorsa öyle.” Sonra da, romanını İngilizce yazmaya başlar. Fakat, sadece basit ve kısa cümleler yazabilmektedir. Dil sade olmalıdır, düşünceler anlaşılması kolay bir şekilde ifade edilmelidir, betimlemeler konu dışı
Büyük Defter - Kanıt - Üçüncü YalanAgota Kristof · Yapı Kredi Yayınları · 20258,5bin okunma
Necip G.
Hocam emeklerinize sağlık öncelikle. Bazı eserlerin başında 'sunuş' bölümü olur ya, sizi bir anlamda esere hazırlar; o nitelikte, o kalitede bir inceleme kaleme almışsınız. Hatta bana göre YKY bunu en başarılı uygulayan yayınevidir. Bu metni görseler eminim üçlemenin başına dahil ederlerdi:) Belli ki yazarı çok sevmiş, peşinden gidip daha fazla tanımaktan da keyif almışsınız. Bu da satırlara yansımış. Bir başka dikkatimi çeken konu da sanırım YKY üçlemeyi tek kitapta toplamış. Bu da okumaya teşvik ediyor aslında. Yazarı ve eserleri daha önce duymamıştım. Şimdi sadece duymakla kalmadım, bir ortamda adı geçse, üzerine ahkam kesecek kadar bilgi sahibi de oldum:) Bunu sizin emeğinize borçluyum... Keyifli okumalar dilerim...
Puan vermedi·160 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2021 16:39
Neden Okudum: Hiç alakam yokken okuduğum bir inceleme bana Spinoza’yı ve bu kitabın yazarı Çetin Balanuye’yi merak ettirdi. CEM AKDAG ’ındı galiba, ondan sonra bolca araştırdım bu kitabı. Acaba ben de okuyan herkes gibi bir kitap okudum ve hayatım değişti diyecek miydim? Gerçekten bu kadar iyi miydi bu Balanuye? Değdi mi: Evet, açıkçası daha çok kişisel gelişim kitaplarında ya da tarikatların kutsal kitaplarında duyabileceğimiz ” sevince dönüşmek” gibi bir şeyi saçma bulmayıp had safhada özümsediğim tek kitap. Çetin Hoca anlaşılması gerçekten zor bir filozofu çözümleyip benim gibi son kullanıcıya gayet temiz bir şekilde aktarmakla kalmıyor, hayatın anlamsızlığını Spinoza üzerinden çözmeye yardımcı oluyor, aydınlanma diyebilir miyiz bilmiyorum. Ama bütün o incelemelerdeki insanlarla aynı fikirdeyim bende. Kesinlikle değdi. Kim Okusun: Genelde felsefe, özelde Spinoza ile ilgilenenler. Spinoza’yı anlamaya çalışıp anlamayanlar. Spinoza’yı anlamaya çalışmayanlar. Spinoza’yı tanımayanlar. Hayatın anlamını kitaplarda aramayanlar. Bir “Hayatı Kullanma Kılavuzu” olduğuna inanmayanlar. Sevince dönüşmek isteyenler. Pembe kapaklı kitapları sevenler.
Notlar/Düşünceler
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?Çetin Balanuye · Ayrıntı Yayınları · 20171,113 okunma
Necip G. isimli okura yanıt verildi
Necip G.
Erhan Özdemir 160 sayfa-Ayrıntı Yay. - 43 TL Attım bile sepete:) Eskiden bu paraya Yapraklar Evi falan alınabiliyordu ne hale geldik:)) Ya olay şu aslında, ben de kendimce küçük küçük felsefe okumaları yapmaya başladım ekstradan. Youtube destekli ilerliyor biraz. Her akıllı okur gibi sıralı gitmek istiyorum ama özellikle daha derin okumak istediğim filozoflar var ve onlar bu kronolojide sonda kalıyor:) O yüzden biraz kendi haline bıraktım. İncelemendeki kolay okunabilirlik vurgusu, yeni başlayanlar için Spinoza mesajı vs benim için yeterli. Sürekli planlamak yerine böyle denk geldikçe ve içime sindikçe alıp ilerleyeceğim. (Gece 1'de neden bu kadar uzun açıklama yaptın dersen inan hiçbir fikrim yok:)) İnceleme formatın en azından kaydetme/hatırlama anlamında çok faydalı bence de. Evet 1K hiçbir şey göstermiyor farkındayım. Ama biz birbirimizi biliriz deyip geçiyorum bu faslı şimdilik...
Puan vermedi·160 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2021 16:39
Neden Okudum: Hiç alakam yokken okuduğum bir inceleme bana Spinoza’yı ve bu kitabın yazarı Çetin Balanuye’yi merak ettirdi. CEM AKDAG ’ındı galiba, ondan sonra bolca araştırdım bu kitabı. Acaba ben de okuyan herkes gibi bir kitap okudum ve hayatım değişti diyecek miydim? Gerçekten bu kadar iyi miydi bu Balanuye? Değdi mi: Evet, açıkçası daha çok kişisel gelişim kitaplarında ya da tarikatların kutsal kitaplarında duyabileceğimiz ” sevince dönüşmek” gibi bir şeyi saçma bulmayıp had safhada özümsediğim tek kitap. Çetin Hoca anlaşılması gerçekten zor bir filozofu çözümleyip benim gibi son kullanıcıya gayet temiz bir şekilde aktarmakla kalmıyor, hayatın anlamsızlığını Spinoza üzerinden çözmeye yardımcı oluyor, aydınlanma diyebilir miyiz bilmiyorum. Ama bütün o incelemelerdeki insanlarla aynı fikirdeyim bende. Kesinlikle değdi. Kim Okusun: Genelde felsefe, özelde Spinoza ile ilgilenenler. Spinoza’yı anlamaya çalışıp anlamayanlar. Spinoza’yı anlamaya çalışmayanlar. Spinoza’yı tanımayanlar. Hayatın anlamını kitaplarda aramayanlar. Bir “Hayatı Kullanma Kılavuzu” olduğuna inanmayanlar. Sevince dönüşmek isteyenler. Pembe kapaklı kitapları sevenler.
Notlar/Düşünceler
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?Çetin Balanuye · Ayrıntı Yayınları · 20171,113 okunma
Necip G.
Spinoza adıyla çok sık rastlaşıyorum bu sıralar. Hay Bin Yakzan'ı ilk kez Latinceye çevirdiği iddiası oldukça ilginç gelmişti bana. (Aslında iddia sayılmaz kesin gibi bir şey. Mahlas kullanarak çevirmiş. Mahlas da şu: S.D.B yani adının baş harflerinin ters yazılmış hali: Benedictus De Spinoza) Sonra bir makalede denk geldim. Konu neydi hatırlamıyorum. Üzerine senin incelemen... (Yeni hap inceleme formatın harika) İncelemenin sonundaki 'kim okusun' başlığında yer alan pembe kapaklı kitapları sevenler kontenjanından katılsam mı acaba 'sevince dönüşmek' halkasına? Attın yine zehirli oku:)
BİR TAŞ ATIYORUM , 'DENGE' TAŞI
9/10
·120 syf.··
2023 3. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 16 Ocak 2023 20:54
Kitaba yazılan incelemeler genel olarak taş odaklı oldu , ben de bu kervana katılmak istedim. TAŞTAN KİTAPLAR , DENİZDEN OKURLAR , SEK SEK SEKEREK İyi kitapların bir özelliği vardır , yazarın yüreğine oturmuş bir taşın verdiği ağırlığın yazıya tecelli etmesiyle ortaya çıkmıştır. Bu bakımdan her iyi kitap aynı zamanda dertlidir , yorucudur , zordur.. Kitapta isimleriyle yer alan taşlar da (safir , yada taşı gibi ) aslında birer kitap türü gibidir adeta. Roman , hikaye , şiir , deneme vesaire.. Taş gibi sert kitapların halinden anlamak için de deniz gibi esnek olmak gerekir.. Taş gibi kitaplar , deniz gibi okurlar.. Taşlar , eğer denizde sekmeseydi yine de taş olurlardı , fakat sekmek için denize nasıl ihtiyaçları varsa , işte kitapların da okurlara öyle ihtiyacı var. BALTAYI TAŞA VURMAK , ÖYKÜ MÜ ROMAN MI ? Taş Sektirme Ustası bana göre bir novella yani uzun öykü , fakat neredeyse de bir roman. Ama kesinlikle bir öykü kitabı değil. Bölümlere ayrılmış olması ve her bölümün birbirinden bağımsız okunarak da anlamlı olabilmesi , bu gerçeği değiştirmiyor. Hem sayfa sayısı hem de belli bir ana karakter üzerinde ilerlemesi bence uzun öykü olduğunu gösteriyor. Fakat dediğim gibi roman da sayılabilir. Bu bakımdan kitap kapağında ‘öykü’ yazması bir çeşit baltayı taşa vurma hadisesidir. Bunda da vardır bir hayır deyip geçebiliriz elbette. YAZAR ‘KİMİ’ ANLATIR ? “Yazdıklarına kendi fikirlerini katmaya çalışma , zaten istesen de başka türlüsünü yazamazsın.” diye bir söz okumuştum seneler evvel. Yazarlığın iki uçlu bir sarkaç olduğunu da kabul etmeli. Hem bütün hikayeler bir bakıma otobiyografiktir hem de ne kadar uğraşsa da bir yazar , yazdıkları kurmaca olmaktan öteye geçemez. Yakın zamanda okuduğum Güray Süngü’nün Düş Kesiği romanı da bu düşünceyi kavramamda bana çok
1000Kitap
Taş Sektirme UstasıResul Bulama · Şule Yayınları · 0234 okunma
Necip G.
11 şubattaki buluşmada konukları ağırlama ve mutfak tarafı bende. Sen direkt katılımcı koltuklarından birine yerleş dostum. Bu inceleme bunu hak ediyor:) Belli ki, konuşacak çok şey var. Emeklerine sağlık... Görüşmek dileğiyle...