Nupelda

Nupelda
@Nnupelda
“Yanmışsam külümden yapılan bir hisar vardır.”
Gençliğimin en güzel nasibi "Kabe"
Puan vermedi·192 syf.··
2026 11. kitabı
Esselâmün Aleyküm değerli okurlar: Kendim için (paylaşmadıklarım :)) ve 1000Kitap için İnceleme yazmayalı uzun zaman olmuş. Bu kitap için yazmak istiyorum çünkü ömrümün en güzel zamanlarını “Beytullah’ta- Kabe’de” geçirdiğim süreçte tevafuk eseri kitabın yazarı ile tanıştık. Annemin hep hayali olan “Kutsal Toprakları” ziyaret, dünya gözü ile görmek…Anneme yaşatmak Allah’ın izni ile bana nasip oldu. 11.12.2025 tarihinde Medine-i Münevvere’deydik. Ardından Mekke’ye geçtik ve Mekke’de kaldığımız otelde Hocamızı Huzeyfe Mücahid Osmanoğlu gördüm. Kendisinin dünya meşgalesinden bihaberdim. Ne yazar olduğunu ne de sıkı bir takipçi kitlesi olduğunu biliyordum. Konuşmamız nasip oldu ve o zaman bunları öğrendim. Kendisine de bu tarz kitapları okumam ama siz yazdığınız için alıp okuyacağım demiştim ve Türkiye’ye döndüğümde 2 kitabını alıp okudum. Kitabın içeriği; ilahi aşk, gönül, gönül yorgunluğu, güzellik, esenlik, kırgınlık vb. konuları içermekte. Kısa şiirsel ve edebi bir üslupla yazılmış. Kitap sonundan, ortasından veya başından başlanılacak tarzda. Zannımca okurun kendi yaşamından kesitler bulacağı, yazara duygusunda eşlik edeceği, aynı olaylardan muzdarip olduğunu fark edeceği bir okuma olacaktır. Kısa ve sade anlatımından dolayı kısa sürede okunulacak bir kitap. Derin tasavvuf bilgisi veyahutta psikolojik bir anlatım söz konusu değil ancak biraz biraz değinilmiş ve birçok kişiye hitap edebilecek bir eser diye düşünüyorum. Ayrıca kitabın içeriğinden ziyade benim için büyük bir nasip olan 20 günlük “Kutsal beldeler- dini vecibe ziyaretimde” kitabın yazarına denk gelmiş olmam onu daha anlamlı kılacaktır. Allah’a emanet olun. İyi okumalar
1000Kitap
Yarım Bir Kul Tam Bir HüzünümHuzeyfe Mücahid Osmanoğlu · Akis Kitap · 2019246 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
“Kurallar, ahmakların uyması için konur” 
Puan vermedi·152 syf.··
2019 19. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 24 Nisan 2019 02:15
·
Büyük bir merakla başlayıp hayranlıkla bitirdiğim nadir kitaplardan biri daha. Goerge Orwell' in kalemini daha önce hiç okumamış ve niye okumakta gecikmişim diye müteessirim. Uzun zamandır kitaplığımda duran ve okumamı bekleyen kitap, bu sayfada tanıdığım değerli bir şahsiyetin önerisi üzerine kitaplıktan çıkıp, yatağımın baş ucuna yerleşti. Çünkü bu mükemmel eseri daha fazla bekletmenin bir manası yoktu. Orwell' in bu kitabında geçen çiftliğe "hayvan çiftliği" mi yoksa "beylik çiftliği" demeye devam etmek daha mı uygun olur? Bu pek tabii kitabı okuyan okurların görüşlerine göre değişiklik gösterir... Orwell, Hayvan Çiftliği' nde bilindiği üzre Stalin dönemi ve rejimini fabl türü ile hicveder. İktidarı, yöneticileri, ve yönetime bağlı kalan, verilen emirleri sorup, sorgulamadan harfi harfine yerine getiren toplumları, böylesine ustalıkla ve masalımsı bir dile yazmış olması elbette ki takdire şayandır. Fakat Stalin ve siyasi döneminde yaşanan ölümler kalımlar ve daha nice entrikalarla ilgili yeterince bilgi sahibi olamadığım için kitabı o dönemle mukayese etmek yerine daha çok bizlerde bıraktığı tesirden bahsetmek ve günümüz siyaseti ile bağdaştırılabilinir. Çünkü bu kitabın her bir olayı günümüzde sıklıkla yaşanıyor ve yaşanacakta. Kitaptaki eşek karakteri olan Benjamin' in dediği gibi her yenilik geçicidir. Ona göre "iyi veya kötü diye bir şey yoktur. Her zaman her şey olumsuz ve yararsızdır." Zira iktidardakiler sadece kendi çıkarlarını gözetirler. O yüzden zannımca Benjamin haklıdır. (Ve en sevdiğim karakter Benjamin oldu.) Hayvan Çiftliği' nde yaşanan hayvanlar sahipleri olan Bay Jones' ın (insan) alkole olan bağımlılığı ve maddi sıkıntılar çekmesi nedeniyle hayvanları aç bırakması, çalışanların hayvanlara fiziki şiddet uygulamaları çiftlikteki hayvanların
Siyaset
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2024296,7bin okunma
Emre'm Yunus öyküsü...
Puan vermedi·359 syf.··
Beğendi
·
2019 1. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 04 Ocak 2019 03:19
Emrem Yunus; Yunus Emre değil Emre' (m) Yunus. Nasıl da kulağa hoş geliyor. Bilhassa içten, samimi ve sevgi dolu bir hitap şekli. Benimseme, sahiplenme ve aidiyetlik duygusu. Öyle hoş, öyle güzel... Bir yanım inceleme yazmak için yanıp tutuşurken bir yanım ise mahcup, hüzünlü ve korkak. Çünkü; İskender Pala' nın ağır divan edebiyatı ve derin anlam içerikli üslubu ile yazıya dökmüş olduğu lafizlarını sizlere en iyi bir biçimde aktarmak istiyor lakin ne kadar iyi aktırırsam dahi Od ' a, âşkın ateşine ve "Bizim Yunus' a" layık olamayacağımı biliyordum. Mahcubiyetim, boynumun büküklüğü bu yüzdendir... Kitap Molla Kasım' ın elinde bir tomar kağıt üzerinde "Hâzâ Divan- ı Derviş Yunus yazılı" ve Yunus Emre' ye ait iki bin kadar şiirin beğendiklerini alması, beğenmediklerini ise ırmağa atması ve sonunda da hepsini yakmasıyla başlar. Molla Kasım bir gece rüyasında Yunus Emre' yi görür ve bu şiirlerin ona ait olduğunu anlar. Yaptığı şeyden pişmanlık duyar ve kendini suçlu görür. Yunus Emre' yi bulmak için düşer yollara, bulunca da kendini ona adar. Bu defa söz Yunus Emre' de dir. Başlar hayatını Molla Kasım' a anlatmaya... Eserin neredeyse her kelâmı, her tümcesi tasavvufa dayalı; Hakk' ı, sevgiliyi, âşık ile maşuk-u, Bizim Yunus' un hamlıktan olgunlaşmasına ve Tebessüm Sultan' ın sözleri ile dolu. İlâhi aşkın yanı sıra dünyevi aşk- ı da güzel bir üslup ile işlemiş; gönül gözü ile bakabilmeyi öğretmiştir. Yunus Emre' e ilahi aşkın esiri olmuş fakat Sitare' yi yani eşi Elif' i de bırakmamıştır. Yunus Emre ona olan sevgisi ve hasreti ile yanıp kavrulmuştur. Çünkü Yıldız' ını erken kaybetmiş, bu meczup dervişi özlem duygusu ile baş başa bırakmışlardır... "Çünkü o benim her şeyim, mahremde sırdaşım, zor günde ayaktaşım, er meydanında yoldaşımdı." (59) (Sitare için
Din
Odİskender Pala · Kapı Yayınları · 202248,9bin okunma
Puan vermedi·413 syf.··
2018 27. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 06 Aralık 2018 02:16
Bu nasıl başlanılacağı konuya nasıl giriş yapılacağı bilinmeyen inceleme yazıları yazmak ne zor. (Zor diyorum çünkü ben kitabı, içerisindeki olay örgüsünü kendi tümce, kelâm, kanaatlerim ve hissikablelvuku ile yazarın bana neler anlatmak istediğini idrak edebilirim. Lâkin sizlere düşündüklerimi nasıl doğru bir şekilde aktarabilirdim... işte zor olan buydu) Kitabı incelemek gibi bir düşünce aklımda yoktu. Çünkü tam mânâsı ila yazarı anlayabilmiş değildim. Bu da yüksek ihtimal ile yazarın üslubuna, diline yabancı oluşum daha önce hiç okumamış olmamdan kaynaklı olmuş olduğu kanaatindeyim. Neden incelemek istedim diye de sorabilirsiniz o da 1K' ta aynı günlerde kitabı okumuş olduğumuz bir beyefendinin https://1000kitap.com/StephenKingOkur isteği üzerine yazıldı. Neyse sizleri absürd düşüncelerimle bunaltmadan kitabın içeriğine geçelim. Kitaptaki girizgah Boranlı Yedigey ile başrolleri paylaşan can dostu Kazangap' ın cenaze haberi ve cenaze töreni ile başlar ve son sayfasına kadar devam edecektir. Yedigey bu bir günlük cenaze merasimine farklı farklı hayatları sığdırmıştır. Diğer baş kahramanlar Yedigey' in eşi Ukubala, dostu Yelizarov, Kazangap' ın oğlu Sabitcan ve canından çok sevdiği değer verdiği komşuları olan Abutalip ile eşi Zarife' dir. Olay örgüsü Sovyet Rusya baskısı altındaki Boranlı Köyü’nde yazarın tasviri ile ucu bucağı görünmeyen Sarı Özek bozkırında geçmektedir. Boranlı’da tren istasyonu görevlisi olarak çalışan ne kadar acınası, zor şartlarda hayatlarına devam etmekte olan Yedigey ailesi ve diğer karakterlerin hayatlarını anlatır. Bunun yanı sıra yazar olay örgüsüne bir bilim kurgu akışı yerleştirmiştir ki, okuyucuya haz katmış, monotonluktan çıkarmıştır. Lâkin bende daha çok sanki tamamlamaya çalıştığım yapbozun bir parçası eksikmişte onu bir türlü
Edebiyat
Gün Olur Asra BedelCengiz Aytmatov · Elips Kitapları · 201656,1bin okunma
"Bir mucize olsun."
Puan vermedi·320 syf.··
2018 25. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 20 Kasım 2018 00:38
Bildiğimiz klasik Türk dizileri desem hatta etmiş olur muyum? Bilmiyorum. Lâkin o dizilerden daha farklı ve güzel diyebilirim, çünkü oyuncu kadrosunun yanı sıra dizi ve kitapta da bahsi geçen güzel yazarların (Oğuz Atay gibi) etkisi olmuştur. Açık olmak gerekirse diziyi izlemiyordum. (dizi izleme alışkanlığım yok çünkü) Kuzenimin öve öve bitiremediği yorumları vesilesiyle birkaç defa beraber izledik. Diziye onun kadar aşırı yoğun duygular beslemesem de konusu güzel ve izlenilmeye değerdi. Kitap' a gelirsekte o da kuzenimin vesilesiyle oldu. Okudum ve çokta beğendim. Tek tek özenle güzel replikler seçilmiş ve resimler kullanılmıştı. Okurken neredeyse her repliği yüzümü tebessüm ile kapladı. :) Ha illâ okuyun da demeyeceğim âmâ can sıkıntısı olur, vakit geçsin istersiniz, ya da tebessüm etmeye ihtiyacınız varsa da alın okuyun. :)) Sağlıcakla kalın, mutluluk sizinle olsun.
Edebiyat
Poyraz KarayelEthem Özışık · Doğan Kitap · 2017766 okunma