Nurettin Polat

Nurettin Polat
@Nurettin_Polat
“İyi kitaplar okumayan adamın, okumuş olmasıyla, cahil kalması arasında hiçbir fark yoktur.” Mark Twain
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Sen olsaydın ne yapardın???
9/10
·188 syf.··
Beğendi
·
2026 21. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2026 23:35
Sade ve dolaysız bir anlatımla ahlak , vicdan, utanç, istismar, soykırım, savaş , gerilim , hesaplaşma okumak ve aynı zamanda kendi değerlerini sorgulamak; üzerine düşünmeyi reddettiği şeylerin farkına varmak isteyenlerin aradığı kitap tam olarak bu . Yalnızlık içinde geçen yıllar, dünyayı dayanılmaz kılar mı? Gururu kırılmasın diye insanoğlu hücrede yıllar geçirmeyi göze alır mı? Görevini yapmak mıdır esas olan yoksa doğru olanı yapmak mı? Kendisi istemeyen birini kurtarmaya çalışmak gerekir mi? Göz göre göre uçuruma yuvarlanan kişiyi izlemek kararlarına saygı duymak mıdır? Cinsellik üzerinden devam eden tutkulu her ilişkiye aşk denir mi? Haz mı aşk mı seni karşıdakine bağlayan ? Peki birlikte olduğun kişinin bir suçlu olduğunu öğrensen vazgeçer miydin onu sevmekten? .... Yazar metni öyle güzel kaleme almış ki sorular var cevaplar okuyucuya kalmış . Bizi hiçbir şeye ikna etme derdi olmayan muazzam bir kurgu . Filmiyle de dikkat çeken bu kitap okuyanın kafasını sorularla dolduruyor. Aynı zamanda kırktan fazla dile çevrilmiş. Alman edebiyatının beğenilen örneklerinden. İçeriğinde cinsellik (ilk bölümde) mevcut. Keyifli okumalar...
OkuyucuBernhard Schlink · İletişim Yayıncılık · 20144,619 okunma
Nurettin Polat
Efendim incelemeyi okurken aklıma bir şarkı sözü geldi, Sevmekten kim usanır Tadına doyum olmaz Hangi gönül uslanır Sevenle oyun olmaz Hani bir söz var sahip oldugunuz tek alet çekiç ise herşeyi çivi olarak görmeye başlarsınız. Bu aralar beynimde ki nöronlar hep müziğe odaklandı. Bakın kitap incelemesini okurken bile şarkılar canlanıyor belleğimde. Bol kitaplı günleriniz olsun, saygı ve selamlar...
Cehenneme Övgü
8/10
·279 syf.··
Beğendi
·
2026 62. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 09 Mayıs 2026 20:24
Gündüz Vassaf'ın, Cehenneme Övgü kitabını daha evvel 1k'da ki, okurların alıntı ve incelemelerinden okuma listeme almıştım. Mayıs ayı için KiTaPHaNe grubumuzda Ayın okuma kitapları arasına alınınca okumuş oldum. Severek okuduğum nadir kitaplardan biri oldu. Kitabı gruba öneren okur arkadaşım Saygıdeğer, Pınar hocamıza teşekkürlerimi iletiyorum. Kitaba gelince, Gündelik Hayatta Totalitarizm adlı eseri, modern toplumdaki aile, okul, devlet ve diğer kurumların bireyi fark ettirmeden baskı altına aldığını savunmakta. Kitapta totalitarizmin yalnızca otoriter rejimlerde değil, günlük yaşamın içinde de var olduğu anlatılıyor. Vassaf; özgürlük adı altında sunulan seçeneklerin aslında bireyi sınırladığını, dilin ve toplumsal kuralların insanı kalıplara hapsettiğini ileri sürmekte. Gece-gündüz, cehennem-cennet, delilik-akıl gibi kavramları tersyüz ederek özgürlüğün sıradan kabul edilen düzenin dışında aranması gerektiğini savunuyor. Ayrıca kahramanlık, iletişim ve günlük alışkanlıkları eleştirerek insanların farkında olmadan sisteme boyun eğdiğini vurguluyor. Sonuçta kitap, okuru kendi yaşamını, özgürlük anlayışını ve toplumsal kabullerini sorgulamaya çağıran düşündürücü bir deneme eseri. Akıcı ve hiç sıkılmadan okunacak kitaplardan. Iyi okumalar...
KiTaPHaNe
Cehenneme ÖvgüGündüz Vassaf · İletişim Yayınları · 202513bin okunma
Nergis isimli okura yanıt verildi
Nurettin Polat
Bu aralar Grupta pek aktif olamadığım için konuya tam vakıf olamadım,Nergis hocam başta zatınız olmak üzere seçimde katkı yapan herkese teşekkürler
tam anlamıyla bu Sen’sin…
Narsisistik kişilik bozukluğunun en ayrılmaz parçası istismardır. Narsisist birini yüceltir, sonra da yücelttiği kişiyi acımasızca bir kenara atıverir. Bu olgu, patolojik narsisizmin özüdür. Narsisistik kişi, sömürerek, yalan söyleyerek, hakaret ederek, aşağılayarak, karşısındaki insanı yok farz ederek, manipüle ederek çevresini kontrol eder. Bu davranışların ortak yanı istismardır. İstismarın türleri saymakla bitmez. Birini çok fazla seviyor olması bile istismarı içerir. Çünkü onun için sevgi, o insana, kendisinin bir uzantısı, kendisine zevk vermekle yükümlü biri olarak davranma anlamına gelir. Aşırı koruyuculuk, mahremiyete karşı saygılı olmamak, karşısındakini acıtırcasma dürüst olmak ya da ikide bir düşüncesizce davranmak istismardır. Karşısından çok fazla şey beklemek ya da onu kale almamak da öyle. Fiziksel, sözel, psikolojik ve cinsel istismarın her çeşidi söz konusu olabilir. Narsistik kişilik bozukluğu özellikleri gösteren kişi, istismarı, açıkça ya da örtülü bir biçimde gerçekleştirir. Örtülü istismar etrafını kontrolü altında tutmaya yöneliktir.
Sayfa 61 - Metis Yayınları, 4. Basım ~ Nisan 2003·Kitabı okudu
1000Kitap
Nurettin Polat
Mustafa Altıoklar bu teşhisi biri için açıklamıştı. Merak edenler netten araştırabilir. Hatta öylesine iddialı idiy ki; Bağımsız bir heyetçe yapilan bu teşhisim de yanılırsam, Çapa Tıp Fakültesinden aldığım diplomamı yakarım demişti!
ELEŞTİRİDİR:
Geneli tartışılacak kitaplar okumadığı için burasını yalnızca aşk alıntılarını paylaşabilecekleri yer olarak görüyorlar. (Onların Okuduklarını küçümsemiyor ancak yeterli bulmuyorum.) okumak yalnızca kelimeleri görebilmek değil, onları anlamlandırmaktır. Ve anlamlandırmak tek zihinle yapıldığında atomize bir yapıya indirgenir. Yani okumak gözün fiili değil, zihin bir eylemi olmalıdır. Biz böyle okuyoruz. Bunu yapamayan biri için okumak yalnızca “tıktır, beğenilme umududur, tatmin meselesidir, süstür.”Benim okuduğum tarzda ve ya daha farklı alanlarda okuyanlar bilecektir ki bir cümleden 5 paragraf yazı yazabilir, başka dünyalar görebilir, yeni evrenler kurabilir, ütopyalar yaratabilir, bir cümleden yüz farklı anlam çıkabilir. Bunu göremiyorlar. Başlıca eleştirimiz budur. Göremedikleri için de yorumlarda fikirlerini paylaşan, iletişim kurabilen insanlar onlara garip geliyor. Beynimin içini susturabilmek adına bu uygulamada fikir belirtilmeye, insanlardan fikir alışverişi yapmaya çalışıyorum. Bunu yaparken de beynimi susturmuyorum, daha fazla konuşturuyorum. Bu tarz bir çok dostumu görüyorum. Umut vericidir. Bu bile toplum içerisindeki kötülüklere karşı bir direniştir. Adalet, hukuk, siyaset, sanat, edebiyat arayışı insanların birbirine bir şeyler anlatabildiği sürece gelişir. Keşke herkes bir şeyleri paylaşacak bilinçte ve bunu tartışabilecek zihniyete sahip olabilse. Zaten tartışma kültürünü yaygınlaştıramadığımız, birbirimizi anlamaya çalışmadığımız, kolayı yiyip, zordan kaçtığımız, anlamı garipseyip, tekrardan diyorum ütopya yaratamadığımız bir çağdayız. Başkalarının bakışıyla zenginleşebilmeyi olumlu buluyoruz. Bu karanlıktan yalnızca iletişimimizi arttırıp gerçek bir toplum olabildiğimiz sürece çıkabiliriz. Yüzeyselliğe kapılıp, Başkalarına şirin gözükmeyi
Alıntı
Nurettin Polat
Güzel okumalarımızdan zihnimizde kalanlar bizde etki eder, elbette ki, okumak için zihin berrak olmalı, kişinin odaklanma problemi varsa, gözler sayfalarda gezinip durur, okumak ile bakmak farklı elbette. Bu durum. okunulan esere göre de değişiyor zaman zaman. Zihin açıklığı ve bol kitaplı günler diliyorum.